خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت به ایلنا خبر داد:

تدوین دستورالعمل نحوه فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۸۶۴

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین دستورالعمل نحوه فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه آزمایشگاهی خبر داد.

قاسم جان‌بابائی (معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به انتقاداتی که به آزمایشگاه‌های اینترنتی یا استارآپی می‌شود، گفت: ما دستورالعمل استارت‌آپ‌ها در این حوزه را نوشتیم، ولی هنوز ابلاغ نشده است. 

جان‌بابائی در پاسخ به این پرسش که اگر دستورالعمل ابلاغ نشده است، چطور یک شرکت استارآپی کار خود را شروع کرده و آن را گسترش می‌دهد، اظهار کرد: یک مورد استارآپ بود که ما برخورد کردیم. ما با اصل استارتاپ مشکلی نداریم و معتقد هستیم که شرایط را برای بیماران بهتر می‌کند. 

جان‌بابائی گفت: اگر مورد دیگری است باید به ما معرفی شود و حوزه نظارت وزارت بهداشت حتما ورود می‌کند و موجب تعطیلی این استارت‌آپ خواهد شد. اگر آزمایشگاهی پرستار به خانه بفرستد و نمونه آزمایشگاهی را دریافت کند، غیرقانونی نیست، اما اگر یک شرکت استارتاپی اقدام به این کار کند، غیرقانونی است. 

وی اظهار کرد: تا زمانی که این دستورالعمل‌‌ وزارت بهداشت صادر نشود، این اقدام خلاف قانون است، زیرا معلوم نمی‌شود که چه نوع خدماتی و با چه کیفیتی ارائه می‌شود. 

جان‌بابائی درباره شرایط تاسیس استارت‌آپ‌ها گفت: فعالیت استارت‌آپی‌ منوط به این است که سرمایه‌گذار از ما مجوز و کدشناسائی دریافت کند. این امکان هنوز برای کسی وجود ندارد. پس هر کسی اقدام به تاسیس استارت‌آپ کرده است، اقدامش غیرقانونی است. 

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص صدور دستوالعمل‌های استارت‌آپ‌های آزمایشگاهی گفت: به زودی این دستور العمل‌ها ابلاغ می‌شوند. فرایند حقوقی آن در دستور کار است و به محض تکمیل فرایند ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز