خبرگزاری کار ایران

جان‌بابایی مطرح کرد:

ارائه خدمات درمانی به زوار ایرانی و خارجی در پیاده‌روی اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۷۸۵

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامتی تمامی زائرین و ارائه خدمات درمانی ضروری و به موقع، تدابیر لازم را اندیشیده است.

به گزارش ایلنا، قاسم جان بابایی (معاون  درمان وزارت بهداشت) گفت: در مراسم اربعین امسال در مجموع 412 تخت آماده ارائه خدمات هستند. همچنین  9 بیمارستان سیار با تمام امکانات  لازم از جمله رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق عمل و اورژانس نیز در مناطق  مرزی توسط وزارت بهداشت راه اندازی شده است.

وی افزود: بیش از ۳۳۰ پزشک عمومی و ۷۳۵ متخصص در رشته های مختلف، اعم از متخصصین طب اورژانس، جراحی، ارتوپدی، داخلی، مغز واعصاب و متخصصین عفونی برای مدیریت درمان بیماران و مصدومین در راهپیمایی اربعین حسینی، خدمات درمانی ارائه می دهند و این نیروها توسط سایر دانشگاه های علوم پزشکی تامین می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: 182 تخت مراقبت های ویژه  نیز در این مناطق در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های همجوار و حلقه دوم به عنوان دانشگاههای معین و نهایتا همه قطب های درمانی کشور هستند  و از نظر امکانات و نیروی انسانی آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند گفت: تهران نیز به عنوان استان پشتیبان اصلی شده است . 

وی ادامه داد: در مجموع 91 بیمارستان به عنوان بیمارستان پشتیبان کننده در نظر گرفته شده است.

دتر جان بابایی  افزود: امسال علاوه بر 56 درمانگاه سرپایی،  برای اولین بار؛  3 کلینیک سیار با امکانات تشخیصی درمانی در مناطق مرزی استقرار یافته اند.

 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکیپ پزشکی  نیز جهت بیماریابی در مرز ایران و عراق برای ارائه خدمت مستقر شده است.

بنا بر اعلام وبدا، وی در ادامه به زائرین توصیه کرد: زائرین با رعایت موارد بهداشتی، بحث خودمراقبتی و به همراه داشتن داروهایی که بصورت روتین استفاده می کنند را مد نظر داشته باشند. همچنین همراه داشتن خلاصه ای گویا از سوابق سلامتی و بیماری خود می تواند کمک لازم و اساسی را به پرسنل درمانی ما در مبادی ورودی و خروجی زائر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز