خبرگزاری کار ایران

ارائه بخش اول گزارش سیلاب‌های فروردین سال ۹۸ به رییس‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۲۹۱

رییس دانشگاه تهران گفت: اولین بخش گزارش سیلاب‌های فروردین ماه سال ۹۸، منتشر و خدمت رییس‌جمهوری ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری هیات ویژه گزارش سیلاب صبح امروز با حضور محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

نیلی احمدآبادی در ابتدای این نشست گفت: اولین بخش گزارش سیلاب‌های فروردین ماه  سال ۹۸، منتشر و خدمت رییس جمهور ابلاغ شد. بنا بر حکم رئیس‌جمهوری ما باید ۶ ماه بعد از ابلاغ حکم تحقیقات و گزارشات خود در زمینه سیلاب‌ها را به تا پایان مهر ماه یا دقیقا ۲۷ مهرماه به رییس جمهور ارسال می‌کردیم. همانطور که پیش‌تر گفته شده بود لازم دانستیم از رییس جمهوری برای بررسی نهایی وقت بگیرم که در نهایت امروز نامه‌ای به دفتر رییس جمهور ارسال کردیم و در آن درخواست کردیم ۲ ماه دیگر وقت دهند تا گزارش نهایی را کامل و دقیق تر ارائه دهیم.

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با بیان این مطلب که گزارش سیلاب با هیأتی ۲۵۰ نفره در قالب ۱۶ کارگروه به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: بیشتر کارگروه ها گزارش نهایی خود را اعلام کرده اند، اما علت تاخیر در انتشار گزارش این بود که دستگاه‌های مربوطه آن را دیرتر اعلام کردند به طوری که بعد از ۲۰ روز پاسخ دستگاه ها به دست ما رسید. از ۱۶ کارگروه، ۱۰ کارگروه به رخداد نحوه سیلاب پرداخته‌اند که نتیجه آن جامع و کامل است و می تواند در بسیاری از حوادث کارگشا باشد.

نیلی افزود: گزارش سیلاب یک گزارش ملی است و دقت لازم در آن انجام شده است. ما در تهیه این گزارش از همراهی متخصصان کشور بهره بردیم و دانشگاه ها نیز به ما کمک کردند که از آن ها تشکر می کنیم. در این راستا ۲ کارگاه بین المللی با مشارکت سازمان بهداشت جهانی و همچنین کارگاهی با همکاری سازمان برنامه و بودجه راه اندازی شد، افزود: این هیات کار خود را به درستی پیش برد به طوری که مورد تایید کارشناسان خارجی نیز بود.

رییس دانشگاه تهران در پایان گفت: در خصوص پیگیری یافته های هیأت پس از گزارش سیلاب، با رئیس جمهوری مذاکره کردیم که این موارد حتما مورد توجه قرار گیرد تا از حوادث احتمالی بعدی جلوگیری شود. اگر صاحب نظران نقطه نظراتی در خصوص گزارش سیلاب دارند که می تواند به تکمیل این گزارش کمک کند، به ما اعلام کنند و ما از آن استقبال می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز