خبرگزاری کار ایران

بازگشت بیش از یک میلیون زائر به کشور/ به کارگیری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۲۸۳

رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تاکنون یک‌ میلیون و ۲۷۵ هزار زائر ایرانی پس از زیارت اماکن زیارتی عراق و حضور در کربلای معلی به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه بازدید از پایانه‌های مرزی خسروی اظهارداشت: از ابتدای محرم تا ساعت ۲۰ شب گذشته (دوشنبه) ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار زائر ایرانی راهی عراق شدند.

وی با اشاره به بازگشت یک میلیون و ۲۷۵ هزار زائر به کشور، خاطرنشان کرد: فعلا حدود ۲ میلیون زائر در عراق حضور دارند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: روز گذشته (دوشنبه) ۱۷۰ هزار زائر از طریق مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه راهی عراق شدند و در مقابل شاهد ورود ۱۳۵ هزار نفر نیز به کشور بودیم.

ذوالفقاری تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای خدمات رسانی به زائران چه هنگام رفتن به عراق و چه هنگام بازگشت به ایران نداریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در مرزها و داخل خاک عراق برای جابه جایی زائران فعالیت می کنند، افزود: ۷۵ درصد ظرفیت اتوبوس های بین شهری نیز در اختیار زائران قرار گرفته است.

وی همچنین از آماده باش ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در مرزهای کشور خبر داد و گفت: در صورت لزوم آنها را به کار گیری می کنیم.

ذوالفقاری همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز خسروی و استقبال خوب مردم برای تردد از این مرز، یادآور شد: قطعا در سال های آینده شاهد افزایش ترد زوار از این مرز خواهیم بود.مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به عراق است به گونه ای که با بغداد پایتخت این کشور ۱۹۰ کیلومتر، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز