خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای شهر تهران:

پیام اربعین پیروزی منطق و عقلانیت است

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۳۳

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: مهمترین پیام اربعین پیروزی منطق و انسانیت و استدلال است و اگر غیر از این بود پیام آنها به گوش جهان نمی رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم امینی که در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در غیاب محسن هاشمی، رییس شورای شهر، ریاست شورا را برعهده داشت با اشاره به مراسم اربعین حسینی گفت: در آستانه اربعین حسینی هستیم و این مراسم در سالهای اخیر با حضور انبوه عزاداران به عنوان بزرگترین همایش سیاسی و عبادی جهان است.

وی ادامه داد: این همایش فرصتی است برای شنیدن پیام سالار شهیدان امام حسین (ع) از زبان سفیران آن حضرت که از سراسر جهان در این مراسم حضور پیدا می کنند.

امینی افزود: مهمترین پیام اربعین پیروزی منطق و انسانیت و استدلال است و اگر غیر از این بود پیام آنها به گوش جهان نمی رسید.

وی گفت: آزادگی، پاکی و شجاعت به عنوان ویژگی های امام حسین (ع) شمرده می شود که با عدالت خواهی قیام عاشورا را به انجام رساند.

امینی ادامه داد: امیدواریم که همه انسان ها به ویژه کسانی که خود را پیروان آن حضرت می دانند از نهضت امام حسین (ع) درس مبارزه با ظلم، فساد و انحراف را یاد بگیرند و به این نکته واقف شوند که قدرت واقعی در منطق، عقلانیت و محبت در برخورد با سایر انسان ها است.

او با بیان اینکه مدیریت شهری تهران در چارچوب مصوبات شورای شهر از سوی ستاد اربعین مفتخر به حضور در بخشی از مراسم خدمتگزاری در اماکن مقدس کربلا، نجف و کوفه است، اظهار داشت: با توجه به حضور میلیونی ایرانیان و تهرانی ها در این مناسک بزرگ، مسئولیتی را بر دوش ما قرار می دهد که برای رفاه حال شهروندان تهرانی و دیگر هموطنان بخشی از خدمات را به آنها ارائه دهیم.

امینی ادامه داد: در مکه و مدینه به رغم وضعیت بسیار خوب اقتصادی عربستان هنوز هم حضور زائران خانه خدا سهمیه بندی است و مردم باید سالها در نوبت بمانند اما در مراسم اربعین چنین چیزی مطرح نیست.

وی از معاون خدمات شهری شهرداری تهران به دلیل خدمات رسانی بدون دریافت ریالی حق ماموریت تشکر کرد.امینی همچنین روز عصای سفید را نیز به نابینایان جامعه تبریک گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز