خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبر داد:

نیاز به ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران به شهرها

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۸۸۶

استاندار ایلام ضمن پیش بینی این مهم که پیک برگشت زوار از مرز مهران به ۳۵۰ هزار نفر می رسد، گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس در مسیر برگشت نیاز داریم.

به گزارش ایلنا،"قاسم سلیمانی دشتکی" در نشست ستاد مرکزی استان با اشاره به این مطلب که نبایست زوار را مجبور کنیم اول به استان های همسایه بروند و بعد به مقصد، اضافه کرد: بگذارید این امر اختیاری باشد و تلاش و سعی این است که اتوبوس برای تمام مسیرها از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اگر زائران به استان های همجوار انتقال داده شوند بایست امکانات حمل و نقل همچون استفاه از خط ریلی و راه آهن برای آنها در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد اربعین استان با اشاره به این موضوع که هزینه های زیادی برای زیرساخت های اربعین استان انجام شده است گفت: مسیر پایانه برکت جدا شده است، از تونل قلاجه تا شباب، ایلام به مهران ، زیرساخت های مهران،  و ... ملکشاهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این شرایط سخت هزینه شده  که  تلاش دولت و نظام در این راستا بی نظیر بوده است.

وی در ادامه پیش بینی کرد: در ۱۰ روز آینده حدود ۲ و نیم میلیون نفر از استان ما تردد خواهند داشت و در پیک برگشت قسمت اعظم زائران از این مسیر باز خواهند گشت.

استاندار ایلام  با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی  تردد زائران بیان کرد: این آمار در مسیر برگشت به ۶۵ درصد خواهد رسید.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه پیک برگشت زوار از مرز مهران به 350 هزار نفر می رسد ادامه داد: روزانه در مرز مهران حدود یک میلیون وعده غذایی، صبجانه، ناهار ، شام و روزانه ۲ میلیون آب معدنی مصرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک های خوبی از وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان و خیرین جمع شده و بیش از ۲۰ میلیون بطری آب جمع آوری شده که ذخیره سازی آب معدنی در دستور کار است.

به گزارش سایت پلیس، استاندار ایلام در ادامه خواستار اطلاع رسانی مسیر های تردد به پایانه برکت و یا پارکینگ اربعین شد و گفت: در موج برگشت، موکب ها از ۱۸ صفر  تا ۲۴ صفر بایست بسیار قوی تر عمل کنند تا بتوانیم پاسخگوی حجم بالای زوار عزیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز