خبرگزاری کار ایران

طرح تحول سلامت در ایران نمونه پایبندی سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۷۴۵

مدیر دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی گفت: توسعه همه جانبه پوشش همگانی از اهداف سازمان بهداشت جهانی است و هیچ کس نباید آن را فراموش کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد المنظری مدیر دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی گفت: از طرف کشورهای منطقه از ایران به خاطر میزبانی‌اش تشکر می‌کنیم. همچنین از این کشور به خاطر برگزاری چنین اجلاس بلندپایه‌ای ممنون هستیم. توسعه همه جانبه پوشش همگانی از اهداف سازمان بهداشت جهانی است و هیچ کس نباید آن را فراموش کند پوشش همگانی سلامت، بازتوانی و درمان همه مردم است، لازمه این پوشش این است که هزینه‌های اضافی به بیماران اعمال نشود. پوشش همگانی سلامت بحثی فرهنگی و تاریخی است. همه دولت‌ها با این موضوع درگیر هستند. و همه دولت‌ها موظفند این پوشش همگانی را در اختیار مردم بگذارند.

المنظری گفت: بسیاری از دولت‌ها برای این پوشش همگانی تلاش‌های زیادی کردند و این تلاش‌ها را در برنامه‌های توسعه خود گنجانده‌اند. همه باید دست به دست هم دهیم تا شرایط کنونی تغییر کند. اگر بخواهم کمی اطلاعات در مورد منطقه بدهم، باید بگویم در سطح دنیا در سال ۲۰۰۲ پوشش همگانی  سلامت ارتقا یافت. با این حال این مهم در منطقه ما جای کار دارد. در سال ۲۰۱۵ بیشترین ارتقا را در منطقه داشتیم. شرایط کنونی ما چند عامل مهم انسانی دارد. این عوامل رشد جمعیت، مهاجرت‌ها و دسترسی به خدمات بهداشتی است که پوشش همگانی را دچار مشکل می‌کند. چالش دوم در زمینه مشکلات اقتصادی است زیرا منطقه در حال گذار از مشکلات جمعیتی است. نکته سوم ضعف سیستم‌ها در منطقه است شاید به این دلیل است که پوشش همگان به تحقق نرسیده است. همچنین عدم دسترسی به داروهای ضروری از معضلات منطقه است.

وی در ادامه گفت: پوشش همگانی سلامت اولین اولویت راهبردی است و همگان باید دست به دست هم بدهند تا محقق شود. چالش‌های زیادی وجود دارد. در این راستا ایران توانسته است در کشور خودش و در سایر کشورها امکاناتی را فراهم کند. طرح تحول سلامت که در سال ۲۰۱۵ در ایران اجرا شد نمونه پایبندی سیاسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز