خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

تمام دولتمردان و افرادی که می‌خواهند وارد چرخه مدیتی شوند باید دوره "آموزش امنیت ملی" را بگذرانند

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۱۳۹

جانشین فرمانده ناجا گفت: همه دولتمردان و کسانی که می‌خواهند در چرخه مدیران عالی و میانی کشور وارد شوند باید دوره آموزش امنیت ملی دیده و قانون اساسی کشور را بدانند و در دنیا نیز چنین روالی معمول است.

توضیحات جانشین فرمانده ناجا در مورد معافیت‌ سربازی

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در جمع خبرنگاران درباره معافیت‌های خدمت سربازی گفت: همه وضعیت‌های خدمتی و مقرراتی که برای سازمان وظیفه عمومی مصوب می‌شود توسط ما بررسی می‌شود و آسیب‌شناسی‌های لازم در خصوص عملکرد آنها صورت می‌گیرد و ما نتایج آن را اعم از مثبت و منفی منعکس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رده بالادستی سازمان وظیفه عمومی ناجا ستاد کل نیروهای مسلح است گفت: ما در خصوص سربازی و قوانین و مقررات آن همه موضوعات را در جلساتی با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرده و این یک روال جاری و ساری برای همه قوانین و مصوبات است. در خصوص معافیت‌ها نیز همین روال با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده است.

وی ادامه داد: معافیت‌های پزشکی به دلیل اصلاحاتی که در آن اتفاق افتاد از 12 درصد به 9.4 درصد کاهش یافته و این امر نیز برای سایر معافیت‌ها انجام می‌شود در خصوص سوابق ایثارگری نیز موضوعاتی محل اختلاف ما و مجلس بود که جلساتی در این خصوص برگزار شد و سال گذشته به سند توافقی در این خصوص دست یافتیم و اصل مصوبه مجلس موکول به موافقت مقام معظم رهبری و ستاد کل نیروهای مسلح شد. از آنجا که ما سازمان مسئول هستیم به اعتبار یک قانون مصوب شده در مجلس بدون موافقت ستاد کل نمی‌توانیم قانونی را اجرایی کنیم و لذا موافقت ستاد کل مبنای عمل ما می‌شود که در خصوص معافیت‌های ایثارگری نیز خوشبختانه این موافقت ایجاد و اجرایی نیز شد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: با توجه به نزدیک شدن انتخابات و صحبت‌های برخی افراد در خصوص سربازی و معافیت‌های آن معتقدم باید قانون و اسنادی در کشور تدوین شود که افراد در خصوص موضوعاتی که مطرح می‌کنند توجیه شده همانطور که در همه سازمان‌ها نیز مرسوم است یک مدیر برای اینکه بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد کلاس‌های توجیهی را گذرانده و آیین‌نامه‌های مرجع را مطالعه می‌کند چرا که اگر نداند و در عمل به دلیل عدم شناخت تصمیماتی بگیرد و زیانی متوجه کشور شود نمی‌توان آن زیان و مشکل را به راحتی جمع کرد.

وی ادامه داد: فردی که تا دیروز یک طلبه، پزشک، استاد دانشگاه و فعال سیاسی و اقتصادی بوده است تصمیم می‌گیرد برای ورود به مجلس وارد عرصه انتخابات شود بدون اینکه کمترین آموزش‌هایی در خصوص اصول امنیت ملی بداند و ممکن است در عمل سهوا قول‌هایی را داده و یا مواضعی را بگیرد که یا امکان آن وجود ندارد و یا به مصلحت نیست.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: همه دولتمردان و کسانی که می‌خواهند در چرخه مدیران عالی و میانی کشور وارد شوند باید دوره آموزش امنیت ملی دیده و قانون اساسی کشور را بدانند و در دنیا نیز چنین روالی معمول است و به نظرم این یک خلاء است که در چرخه مدیریت سیاسی کشور وجود دارد و ما چه در مجلس و چه در حوزه‌های دیگر آن را مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز