خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

انهدام باند بزرگ فروش سوالات کنکور/ حضور برخی مسئولان در باند منهدم شده

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۸۸

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار تماس با ۱۰۰خط ۱۱۰ برقرار می شود، که هر سه ثانیه یک تماس است و نیمی از آنها عملیاتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر  با حضور فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

سردار رحیمی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت های ناجا گفت: بر خود لازم می دانیم همکاری دوستانه و برادرانه و تنگاتنگی با شورا و شهرداری داشته باشیم و این جزو رویکردهای ما و همکارانمان است.

وی ادامه داد: تا پایین ترین رده شهرداری تهران، نواحی و مناطق هرجایی که لازم باشد برای رسیدن به اهداف پلیس در اختیارشان است.

سردار رحیمی در ادامه گزارشی از وضعیت شهر تهران ارائه داد و گفت: تهران ۱۴ورودی و خروجی اصلی و ۱۲۰ ورودی و خروجی فرعی دارد. ۱۴۰ سفارتخانه و ۱۱۵ مورد اماکن حساس در پایتخت است که نظارت آن برعهده نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: درخصوص رسیدگی به وضعیت ترافیکی ده هزار و ۵۳۸ کیلومتر معابر شهری و بزرگراهی نیز نیروی انتظامی اقدام می کند.

سردار رحیمی درخصوص تماس های تلفنی با نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار تماس با ۱۰۰خط ۱۱۰ برقرار می شود، که هر سه ثانیه یک تماس است و نیمی از آنها عملیاتی است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در طول شش ماه نخست سال جاری ٬ سه میلیون و صد و سه هزار بار پلیس از مکان یگان های خود به منظور عملیات خارج شده است.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۱۶هزار پرونده در یگان های مختلف اعم از راهنمایی و رانندگی ،مواد مخدر ، پلیس فتا و غیره مراجعه داریم.

سردار رحیمی گفت: در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته آمار دستگیری شش درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که انجام شد و کمتر به آن پرداخته شد انهدام باند بزرگ فروش سوالات کنکور بود که برخی مسئولان نیز در آن باند حضور داشتند.قبل از اینکه بخواهند کاری بکنند و اقدامی صورت بگیرد ما ورود کرده و آنها در نطفه خفه کردیم.

او با اشاره به اینکه در دو سه سال اخیر شاهد افزایش کشف جرایم بوده‌ایم، گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای  ۳۸۴ طرح‌ مختلف پلیسی در شهر تهران، اظهار کرد: ۴۱۰ طرح در شش ماه به اجرا درآمده است و یکی از آنها طرح رعد است که در سال جاری حدود شش مرحله از آن اجرایی شد و طی آن ۶۲۹۶ نفر معتاد، مجرم، قاچاقچی و غیره دستگیر شدند.

سردار رحیمی درخصوص سهم تهران از وقوع جرایم مختلف در سال ۹۲ گفت: سهم تهران در وقوع جرایم ۳۳ درصد بود که در حال حاضر با اقدامات پلیس این عدد به ۲۱ درصد رسیده است.

وی درخصوص اجرای طرح  اقتدار در راستای برخورد با اراذل و اوباش در تهران گفت: تاکنون ۴۸۴ نفر در این راستا دستگیر شدند و در این بخش از رشد ۲۸ درصدی برخوردیم.

سردار رحیمی درخصوص اجرای طرح صاعقه نیز گفت: توانستیم با انجام طرح‌های مختلف، روند صعودی این جرم را منفی کنیم و در حال حاضر وقوع این جرم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.

وی درباره اجرای طرح انضباط بخشی شهری با کمک شهرداری به رویکرد ساماندهی بساط گستران، کودکان خیابانی، زاغه نشینان و غیره خبر داد و گفت: تنها در حوزه بساط گستران ۳۰۰۰ از دست فروشان را بدون مشکلی ساماندهی کردیم.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تجمعات در شهر تهران، گفت: در شش ماه اخیر ۶۰۳ مورد تجمعات مختلف در حوزه‌های اقتصادی، دانشجویی، صنفی و کارگری داشتم که بدون مشکلی این تجمعات برگزار شد و در بسیاری از موارد پلیس از مسئولان مربوطه دعوت می کرد تا صدای افراد را بشنوند و این تفاوت پلیس ایران با سایر پلیس های کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه در شش ماه امسال میزان برخورد با حاملان سلاح گرم ۹ درصد افزایش داشته و شاهد افزایش ۳۹ درصدی دستگیرشدگان هستیم گفت: همچنین شاهد رشد ۳ درصدی در حوزه جمع آوری سلاح سرد هستیم.

وی با اشاره به انهدام شش باند سرق مسلحانه که قصد انجام سرقت از بانک و طلافروشی‌ها را داشتند اظهار کرد: این باندها قبل از اقدام با اشراف اطلاعاتی دستگیر شدند.

سردار رحیمی درخصوص کشف مواد مخدر در تهران گفت: حدود ۱۳ تن انواع مواد مخدر در تهران کشف شده است.

وی به جرایم اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه مقابله با جرایم اقتصادی نیز در سال گذشته رکورد زده و انقلابی در این خصوص داشتیم به گونه‌ای که سوادگران ارز و دلاری که بیش از سه دهه در خیابان‌های تهران جولان می‌دانند توسط پلیس اقتصادی جمع آوری و بساط سی ساله دلالان جمع آوری شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در حوزه اقدامات سایبری نیز با اشاره به کشف  ۹۶۱۵ جرم در شش ماهه اول سال جاری دستگیری  ۲۰۷۵ نفر ادامه داد: شاهد رشد ۵۴ درصدی جرایم در این خصوص بودیم. ضمن آنکه ۷۱ درصد پرونده‌ها اقتصادی، ۱۵ درصد اخلاقی و ۱۴ درصد اجتماعی بوده است.

سردار رحیمی در پایان صحیت هایش خطاب به اعضای شورای شهر گفت: سومین سال است که من به عنوان فرمانده تهران به شورا می آیم اما از شما و شهردار این سوال را دارم که چقدر در زمینه امنیت شهر تهران هزینه کردید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز