خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اقامه نماز:

برای اصلاح دانش‌آموزان باید از خودمان شروع کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۳۰

دبیر ستاد اقامه نماز در سومین دوره توانمندسازی کارشناسان قرآنی کشور گفت: باید ابتدا خودتان را اصلاح کنید تا بتوانید در دانش آموزان تغییر ایجاد کنید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی اظهار کرد: حضرت ابراهیم برای نماز هجرت کردند آیا ما برای کار هجرت کرده‌ایم؟ دعا و مطالعه وسیله هستند و این‌ها را فراموش کرده‌ایم در مناطقی که هستیم دانشجو و دکتر مسلمان ندارید این‌ها را دعوت کنید برای کارهای مشارکتی. اگر اهل مطالعه باشیم با کتاب قرضی هم می‌شود مطالعه کرد. از اردوی نماز چه توشه‌‌ای برده‌اید خود را اصلاح کنیم بقیه‌اش نیز درست خواهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور گفت: خداوند به حضرت آدم فرمود از این میوه استفاده نکن اما چون ایشان عزم نداشت استفاده کرد و از بهشت خارج شد عزم داشته باشید اگر صدای اذان می‌شنویم و عزم نمی‌کنیم نماز بخوانیم مشکل‌داریم. شما اگر می‌خواهید بچه‌ها را اسلام‌شناس کنید خود شما باید اسلام‌شناس باشید. در قنوت خود رب اجعل مقیم الصلاه را بخوانید ریا شرک است درصورتی‌که بخواهید بگویید من خوبم اما اگر امربه‌معروف باشد خوب است و ثواب دارد ریای واجب داریم درصورتی‌که امربه‌معروف عملی باشد. دعا، مطالعه و استمداد از دیگران راه‌های عملی است و نیاز به بودجه ندارد.

وی ادامه داد: کار خالص پیش نمازی برای بچه‌ها است و در ادامه به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری و امام (ره) اشاره کرد وگفت: یکی از اولیا خدا درخواست کرده بود برای بچه‌های دانش‌آموز نماز بخواند.

وی ادامه داد: شما سرمایه‌دار هستید مغزهایی در اختیاردارید که تا قیامت اثر دارد یک ساختمان مدت کوتاهی اثر دارد ولی این مغزها دائمی هستند بهتر است گفت‌وگوهای چهره به چهره داشته باشید. گاهی لازم است در تربیت به‌صورت خصوصی صحبت کنیم اثر صحبت‌های خصوصی بیشتر از گفت‌وگوهای عمومی است.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: هفته‌ای یک کتاب بخوانید و یک دور تفسیر ببینید پیشنهاد می‌کنم تفسیر نمونه یا نور را بخوانید در صورت مشکل باید جا را تغییر داد مانند آنچه در سوره قریش آمده است که تابستان‌ها جای خود را تغییر بدهید.

دبیر ستاد اقامه نماز گفت: در دانشگاه تهران از من قول گرفتند برای نماز جماعت بروم که من هم گفتم باید تفسیر بگویم که با یک تفسیر کوتاه همراه است بهتر است از تفسیرهایی ساده استفاده کنیم. 2600 نکته حقوقی در قرآن داریم در قرآن نکات بسیاری در مورد مسکن و علوم سیاسی وجود دارد و حتی در مورد ریزترین نکات هم مطلب وجود دارد.

حجت‌الاسلام قرائتی برخی از علوم را مفید دانست و گفت: برخی مطالب ممکن است مضر باشد اگر چیزی را یاد می‌دهید باید چهار ویژگی داشته باشد واجب باشد مستحب باشد مشکلی را از جامعه حل کند و یا مشکلی از یک شخص حل کند. مملکت ما دکتر و آیت‌الله زیاد دارد مشکل این‌ها نیست.

وی به بیان خاطره‌ای از دیدار با دانشگاهیان پاکستانی پرداخت که در یک دقیقه اثبات کردم چرا شیعه هستم لذا در یک دقیقه هم می‌شود بچه‌ها را اقناع کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام انسان‌ها تقلید می‌کنند رجوع به دکتر، خیاط و از این‌دست مراجعات نیز تقلید است چون ابنا بشر ناقص هستند در جایزه دادن مانند پیامبر عمل کنیم که موارد مولد را جایزه می‌داد. پدر و مادر باید نزد تو پیر شود با دیدن فرزندان دچار نشاط و شادابی این‌ها می‌شوند و برای حل این مشکل روانشناس برای درمان می‌آوریم. بچه‌ها را بخندانیم نه در حدی که بگویند دلقک هستید و بچه‌ها را دست‌کم نگیریم نماز را راحت آموزش بدهیم و قرآن را به‌سادگی یاد بدهیم. دعاهایی که برای ما وجود دارد به معنی این نیست که دائم دعا باید خواند یعنی در هر ساعت و لحظه بخوابم می‌توانیم دعا و ادعیه‌ای را بخوانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز