خبرگزاری کار ایران

معاون علمی سازمان برنامه وبودجه کشور:

وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مسئولیت آموزش مدیریت سبز را به عهده دارند

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۸۵

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه وبودجه کشور گفت: اگر مدیریت سبز مورد توجه قرار بگیرد و به درستی به کار گرفته شود می‌تواند مصارف بیش از حد را کاهش داده و میزان آن را کنترل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، کلانتری رییس سازمان محیط زیست و برخی از معاونین وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

پور اصغری معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه وبودجه کشور در این همایش عنوان کرد: این نمایشگاه تاکنون حرکت رو به جلویی داشته و همچنان رو به جلو فعالیت خواهد داشت. مدیریت سبز به عنوان موضوع مهم حفاظت از محیط زیست است و اهداف مهم آن به عنوان توسعه پایدار؛  ایجاد تعادل و تلاش‌ برای پیشرفت جوامع بشری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر مدیریت سبز مورد توجه قرار بگیرد و به درستی به کار گرفته شود می‌تواند مصارف بیش از حد را کاهش داده و میزان آن را کنترل کند. ما تمام مسایل مربوط با مدیریت سبز و حفظ محیط زیست را به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی می‌کنیم و این امر باید به عنوان یک موضوع شاخص در نظر گرفته شود. البته در سنوات قبل همینطور بوده ولی باید زین پس به آن توجه بیشتری شود.  

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از محورهای حمایتی برای مدیریت سبز دادن اختیار به دستگاه‌های ذیربط بوده است. همچنین ردیفی تحت عنوان مدیریت سبز از سال ۹۵ در نظر گرفته شد هرساله به طور ۱۰۰ درصد  تخصیص آن انجام شده است.

پور اصغری گفت: باید درباره ردیف بودجه مدیریت سبز یک مقدار سیاست گذاری در نظر گرفته شود به این صورت که این ردیف برای موضوعاتی که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و خودشان هزینه صرف کرده باشند، در نظر گرفته خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه وبودجه کشور  بیان کرد: یک فرایندی تحت عنوان مدیریت سبز شروع شده که این فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان یک موضوع جدی آغاز شده است. بحث اهرمی کردن منابع برای اینکه بتوانیم حداکثر بهره وری داشته باشیم جزو محورهای کاری ما در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از منابع عمومی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این اعتبارات، طرح و پژوهش‌ها بسیار موفق و مفید است اما فرهنگ استفاده و توسعه آن باید به جامعه منتقل شود. این فرهنگ منتقل نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم و در این زمینه از صدا و سیما کمک بگیریم. باید در سال ۹۹ برنامه‌هایی متناسب با این موضوع در جامعه داشته باشیم.

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه وبودجه کشور در پایان گفت:  نتایج این نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که این ابداعات و اختراعات در بازار و جامعه مورد پشتیبانی قرار بگیرد و بتواند وارد بازار تجاری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز