خبرگزاری کار ایران

ارائه ۷۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران حسینی در خاک عراق

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۴۹۷

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارائه ۷۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زائران حسینی در خاک عراق و شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامراء از سوی پزشکان داوطلب هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود رضا پیروی روز جمعه در حاشیه بازدید از درمانگاه حضرت زهرا (س) مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ‌احمر ویژه عملیات اربعین حسینی (ع) در هتل ام القری نجف اشرف گفت: این خدمات پزشکی و درمانی از روز چهاردهم تا هجدهم مهرماه جاری انجام شده است.

او ادامه داد: در مدت یاد شده ۳۰ هزار ویزیت پزشکی رایگان و ۴۰ هزار خدمت درمانی از جمله انجام تزریقات، پانسمان، تست فشار و قند خون، اکسیژن تراپی، سرم تراپی، خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب و نظایر آن در درمانگاه ها و پایگاه های درمانی هلال احمر در عتبات عالیات انجام شده است.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر به اعزام ۴۷ بیمار با دستور پزشک معالج ایرانی برای بستری شدن در بیمارستان های صدر و حکیم در نجف اشرف، کاظمیه در کاظمین و الحسین در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه طبق اطلاعات دریافتی از ستاد عملیات امداد اربعین در شهر نجف در روز جاری یک زائر زن ایرانی اعزامی از  استان مرکزی  به علت ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان کاظمیه شهر کاظمین عراق فوت شده است.

او درباره با تمهیدات بهداشتی لازم برای زائران اربعین بیان کرد: با توجه به اهمیت کنترل عوامل محیطی به ویژه آب و غذای زائرین اربعین حسینی، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با هماهنگی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین کشور در قالب تیم سلامت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تعداد ۲۶ نفر از کارشناسان مهندسی بهداشت محیط را به کشور عراق اعزام کرده است.

دکتر پیروی گفت: آموزش خادمین موکب ها، آموزش زائرین، بازدید و نظارت بهداشتی از موکب ها و تاسیسات بهداشتی و محل های پخت غذا، کلرسنجی آب مصرفی و در صورت نیاز کلرزنی با قرص کلر در اختیار، سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی (دمای مواد غذایی، سنجش روغن)، کنترل مدیریت پسماند و پساب از جمله اقدامات تیم اعزامی است.

گفتنی است محمود رضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر با حضور در درمانگاه حضرت زهرا (س) واقع در خیابان امام علی(ع) این شهر، در جریان روند خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی قرار گرفت.

در این بازدید علی حیدری معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و مسئولین عملیات بهداشت و درمان اربعین ۹۸ حضور داشتند، دبیرکل جمعیت هلال احمر از بخش های مختلف درمانگاه همچون آزمایشگاه، انبار دارویی، واحد CPR، تزریقات، پذیرش و داروخانه این درمانگاه بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز