خبرگزاری کار ایران

ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت درمانی به زائران/ انتقال ۱۴۳ زائر مصدوم به داخل ایران

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۴۷۹

جانشین دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در ستاد اربعین با اعلام جزئیات آمار خدمات هلال‌احمر در اربعین ۹۸ در عراق، گفت: تا کنون ۶۵ هزار و ۶۴۷ مورد انواع خدمات درمانی و پزشکی به زائران ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا اسکاش با اعلام جزئیات آمار خدمات هلال‌احمر در اربعین ۹۸ در عراق تا روز چهارشنبه ۱۸ مهر، گفت: تا صبح امروز ۱۹ مهر ماه ۱۴۳ مصدوم با اتوبوس آمبولانس های هلال احمر به مرزهای کشور منتقل شدند که ۸۹ مورد در مرز مهران، ۵۲ مورد در مرز شلمچه و ۲ مورد در مرز چذابه بوده است.

تا روز ۱۸ مهر ماه در مجموع ۲۰ هزار و ۱۸۰ زائر در مراکز درمانی هلال احمر در عراق ویزیت شده اند که ۶ هزار و ۵۷۶ مورد در مراکز درمانی کربلا، ۳ هزار و ۲۹۹ مورد در مراکز درمانی بین راه، ۹ هزار و ۳۲۷ مورد در مراکز درمانی نجف ، ۲۵۷ مورد در کاظمین و ۷۲۱ مورد در سامرا بوده است.

وی درباره آمار خدمات ارائه شده در مراکز درمانی هلال احمر ایران در کربلا، افزود: بر این اساس بیشترین خدمات درمانی ارائه شده در کربلا شامل۶ هزار و ۵۷۶ مورد نسخ داروخانه،  ۲ هزار و ۹۲۶ مورد تزریقات، ۷۱۶ مورد فشار خون، ۴۱۲ مورد پانسمان و ۲۹۸ مورد سرم تراپی بوده است.

جانشین دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در ستاد اربعین همچنین بیشترین خدمات ارائه شده در مراکز درمانی هلال احمر در نجف را شامل ۹ هزار و ۳۲۷ مورد نسخ داروخانه، ۳ هزار و ۲۳۵ مورد تزریقات، ۴۲۶ مورد فشار خون، ۳۵۱ مورد سرم تراپی، ۲۹۳ مورد سنجش قند خون و ۱۷۶ مورد پانسمان عنوان کرد.

وی درباره مجموع خدمات درمانی ارائه شده در مراکز درمانی هلال احمر در عراق، گفت: در مجموع ۲۰ هزار و ۱۸۰ مورد ویزیت، ۷ هزار و ۵۰۵ مورد تزریقات، ۲ هزار و ۲۸۵ مورد فشار خون، یک هزار و ۴۴۱ مورد پانسمان، ۱۷۱ مورد نوار قلب، ۵۷۹ مورد سنجش قند خون، ۳۱ مورد بخیه، ۸۰۲ مورد سرم تراپی، ۴۳ مورد اعزام، ۱۴ مورد سونداژ، ۳۳ مورد گچ و آتل و ۲۰ هزار و ۱۸۰ مورد نسخ داروخانه ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز