خبرگزاری کار ایران

پیروز حناچی مطرح کرد:

کاهش ۴۰ درصدی ساخت‌وسازها در تهران/تلاش می‌کنیم تهران را روی ریل اصلی خود قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۸۹

شهردار تهران گفت: در حال حاضر که ۴۰ درصد ساخت‌وسازها کاهش پیدا کرده امیدوارم با تصویب ۲ لایحه در مجلس از این فشار سخت موجود خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی گفت: اوایل مردادماه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را تجربه کردیم و به‌رغم زمان کم و موانع موجود با همکاری همه کسانی که در این برنامه نقش داشتند این انتخابات برگزار شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار انتخابات تمام الکترونیکی شهر تهران را تجربه کردیم که باید از همه دست اندرکاران تشکر کنیم.

حناچی با تاکید بر اینکه این انتخابات با حداقل تلورانس(درصد خطا) برگزار شد چراکه نظر ناظران و مجریان بر هم منطبق بود، افزود: اگر در مقیاس محلات وارد و تصمیمات را به محله‌ها نزدیک کنیم از انرژی شهر بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه مقیاس اداره امور شهر را می‌شود از خانه، محله، ناحیه، منطقه و شهر نام برد، ادامه داد: تا مرحله ناحیه به‌صورت سازمانی تعریف داریم اما از محله پایین‌تر تعریف مشخصی نداریم. این انتخابات گامی است که به این سمت حرکت کنیم و امیدواریم به‌زودی با پیگیری شورای‌شهر، شورای محلات نیز شکل بگیرند.

حناچی افزود: انتخابات الکترونیکی بزرگترین دستاورد مدیریت‌شهری بود و با توجه به تبلیغات منفی برای سرد کردن مردم از انتخابات بیش ۵۱۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند. آمارها نشان می‌دهد اگر تصمیم‌گیری‌ها در پایتخت به تصمیمات محلات نزدیک شود ما می‌توانیم از انرژی شورایاری‌ها استفاده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اداره امور شهر گفت: اداره امور شهر را می‌توان به ناحیه و محله و منطقه تقسیم کرد که متاسفانه ما تعریف روشنی از تکالیف و وظایف ناحیه نداریم.

حناچی افزود: انتخابات شورایاری‌ها گامی است که بتوان برخی اختیارات را به نهاد شورایاری‌ها واگذار کرد و  باید بدانیم خواسته مردم در محلات پایتخت چیست و مردم از ما چه می‌خواهند.

شهردار تهران مطرح کرد: اگر بین تصمیم‌گیران و ذی‌نفعان فاصله باشد مدیران هر کاری که می‌کنند موجب رضایت مردم نمی‌شود و نقش شورایاری‌ها این است که ارتباط را ایجاد کنند.

حناچی افزود: اگر شورایاری‌ها خود را به مردم نزدیک کنند هیچ عقل سلیمی این نهاد را نمی‌تواند حذف کند و اگر از این فرصت استفاده نکنیم نقادان به مشکلات موجود استناد و نهاد شورایاری‌ها را تضعیف می‌کنند.

او ادامه داد: موضوعاتی که مردم به آن حساس هستند اگر زنده شود مردم از شهرنشین به شهروند بدل می‌شوند و فرق شهروند با شهرنشینی این است که شهروند به مکان خود حس تعلق دارد و برای ایجاد حس تعلق باید نگاه کنیم مردم چه خواسته‌ای در محلات دارند.

شهردار تهران مطرح کرد: باید به مکان‌هایی که مردم به آن حس مشترک دارند توجه کرد و از این مکان‌ها در پایتخت می‌توان به امامزاده صالح اشاره کرد.

حناچی همچنین افزود: در شرایط سختی به سر می‌بریم که بیشترین فشارها در حوزه اقتصادی است و بررسی‌ها نشان داده بودجه شهری در گذشته وابسته به ساخت‌وساز بود. ما تلاش می‌کنیم شهر را روی ریل اصلی خود قرار دهیم و بر این اساس ۲ لایحه به مجلس ارایه کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد ساخت‌وساز ها کاهش پیدا کرده که امیدوارم با تصویب ۲ لایحه در مجلس از این فشار سخت موجود خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز