خبرگزاری کار ایران

جمالی نژاد:

از برخورد قاطع با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاه نمی آییم/ لایحه اصلاح ماده صد قانون شهرداری در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۵۸

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: لایحه اصلاح ماده صد قانون شهرداری به هیات دولت تقدیم شده و با همفکری دیوان عدالت اداری پیگیر بررسی آن در کمیسیون خاص کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت هستیم.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب گفت: لایحه اصلاح ماده صد قانون شهرداری با توجه به آسیب شناسی‌های صورت گرفته و مشخص شدن برخی نواقص این ماده درشهرها با رویکرد پیشگیری، جلوگیری و برخورد جدی، قاطع و بدون اغماض در حوزه ساختمانی در حریم و محدوده شهرها و با همکاری مدیران و کارشناسان دستگاه های ذیربط و صاحب نظر در حوزه مدیریت شهری از جمله دیوان عدالت اداری، شورای عالی استان‌ها، شورای اسلامی و شهرداری تهران تهیه و تقدیم هیات وزیران شده است.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به تفاهم صورت گرفته با دیوان عدالت اداری و با هدف وحدت رویه در برخورد با تخلفات سازمانی، تشکیل دوره های تخصصی آموزشی از سال گذشته به میزبانی استانداریها در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته پنج هزار و ۶۲۸ نفر از اعضای کمیسیون های ماده صد شهرداری های کشور شامل نمایندگان وزارت کشور، قضات قوه قضاییه، نمایندگان شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران در این دوره ها، که با تدریس قضات دیوان عدالت اداری برگزار شده، حضور یافتند.

وی یاداور شد: این دوره ها در سال جاری هم بطور مستمر در حال برگزاری است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه برخورد با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره نمود و گفت: در راستای اجرایی شدن تبصره ۷ ذیل ماده صد قانون شهرداری ها مبنی بر برخورد با عوامل متخلف شهرداری و مهندسین ناظر ساختمانی، موضوع طی بخشنامه هایی به استانداریها ابلاغ شد.

جمالی نژاد افزود: بر اساس گزارش های ارسالی از ۲۸ استان تا پایان سال گذشته تعداد کل پرونده های منجر به صدور رای کمیسیون های ماده صد؛ ۱۴۱ هزار و ۵۸۳ فقره بوده و از این تعداد ۶۹۹ پرونده منجر به اعمال تبصره ۷ در خصوص قصور و فساد ماموران شهرداری می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۹۳۹ پرونده منجر به اعمال تبصره ۷ در خصوص قصور و تخلف مهندسین ناظر ساختمانی بوده که از این تعداد ۸۴۲ فقره پرونده، معادل ۴۳ درصد کل پرونده های این بخش، در شورای انتظامی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها رسیدگی شد و موضوع کماکان باشدت و بدون اغماض در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد موجی از تخریب های ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز