خبرگزاری کار ایران

حضرتی خبر داد:

بررسی سند پرستاری و مامایی در اجلاس وزرای مدیترانه

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۸۶۷

معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: اجلاس وزرای بهداشت با شعار سلامت برای همه توسط هم برزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی (معاون پرستاری وزارت بهداشت) با بیان اینکه اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه‌ای است گفت: یکی از ۶ سندی که در اجلاس تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد، سند پرستاری و مامایی است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: کشور ما برای  چهارمین بار میزبان اجلاس وزرای بهداشت منطقه است و این اجلاس با شعار "سلامت برای همه توسط همه" فرصت مغتنمی را برای گفت‌وگوهای دو جانبه و معرفی ظرفیت‌های حوزه پرستاری و مامایی کشور را نیز فراهم می سازد.

وی افزود:  از آنجاییکه پوشش همگانی سلامت جزو تعهدات دولت‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی بوده و گروه های پرستاری و مامایی به‌عنوان یکی از گروه‌های مهم ارایه‌دهنده خدمت هستند، سندی تحت عنوان" تقویت نقش گروه‌های  پرستاری و مامایی در پوشش همگانی سلامت "در این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حضرتی خاطرنشان کرد: در روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه جاری کارگاهی با موضوع نقش پرستاران و ماماها در پوشش همگانی سلامت با حضور مهمانان خارجی و داخلی برگزار خواهد شد که خروجی این جلسه در قالب قطعنامه و به منظور سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در کشور ارائه می‌شود که تعهدی برای پیگیری حضور پررنگ‌تر پرستاران در پوشش همگانی سلامت به دنبال خواهد داشت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: چالش‌ها و فرصت‌های پوشش همگانی سلامت در منطقه و ایران و همچنین تعریف برنامه‌ها و استراتژی برای رسیدن به پوشش همگانی سلامت از موضوعاتی است که در این کارگاه  مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه اجلاس که با حضور نمکی وزیر بهداشت، تدروس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، میهمانان عالی رتبه خارجی، مدیران ارشد نظام سلامت، پیشکسوتان، روسای دانشگاه‌ها و سایر دست اندکاران نظام سلامت برگزار می‌شود از همه گروه‌های پرستاری نیز در این جلسه افتتاحیه دعوت شده است.

حضرتی همچنین گفت: در این اجلاس از تعدادی از پیشکسوتان حوزه سلامت کشور از جمله از خدمات ارزنده دکتر مداح مادر پرستاری نوین ایران به پاس بیش از ۶ دهه تلاش در پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز