خبرگزاری کار ایران

آزمایشگاه و مرکز تحقیقات ژنتیک ناجا به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۸۲۸

آزمایشگاه و مرکز تحقیقات ژنتیک ناجا امروز با حضور معاون بهداد ناجا در ساختمان درمانگاه های بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) ناجا به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "هادی شیرزاد" رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک ناجا در حاشیه افتتاح آزمایشگاه و مرکز تحقیقات ژنتیک ناجا در خصوص فعالیت های آزمایشگاه و این مرکز تحقیقات گفت: علم ژنتیک، علم انتقال اطلاعات بیولوژیکی از یک سلول به سلول دیگر، از والد به نوزاد و در نتیجه  از یک نسل به نسل بعد است که در دو بخش تشخیص و درمان بیماری ها و اقدامات درمانی به کمک گروه های پزشکی می آید.

وی با بیان این که بخشی از بیماری ها از طریق ژن ها به فرد منتقل می شود، افزود: آزمایش ژنتیک، وضعیت یک فرد را به منظور تشخیص ابتلا به حالت‌ها و بیماری‌های وراثتی و ژنتیکی و نیز ناقل یا عدم ناقل بودن این بیماری‌ها بررسی می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک ناجا عنوان کرد: امروزه متخصصان ژنتیک قادرند ژن‌های ناقص و یا کمبود برخی از ژن‌ها را شناسایی و از بروز بسیاری از مشکلات ارثی و ژنتیکی که هزینه درمانی سنگینی دارند و یا درمان پذیر نیستند، پیشگیری کند.

سردار شیرزاد با اشاره به این که مشاوره ژنتیک بهترین راه برای پیشگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی است، مشاوره قبل از ازدواج را هم بهترین زمان ممکن برای انجام مشاوره ژنتیک دانست و خاطرنشان کرد: انجام آزمایش های ژنتیکی قبل از بارداری و بعد از زایمان نیز در ازدواج های پرریسک می‌تواند از تولد فرزندی با بیماری‌های ژنتیکی پیشگیری کند.

وی شناسایی زمینه های ابتلا به سرطان در افراد، شناسایی ویژگی های خلقی و شخصیتی و تمایلات غذایی از طریق ژن ها و تشکیل پرونده تحت عنوان "ژنتیک شخصی" را از دیگر زمینه های فعالیت آزمایشگاه ژنتیک عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک ناجا همچنین یادآور شد: از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز، انجام تحقیقات زیست فناوری در حوزه طب انتظامی با همکاری مرکز مطالعات فناوری و زیستی پژوهشگاه علوم انتظامی است.

وی با اشاره به هزینه های سنگین آزمایش های ژنتیک خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت های فرمانده ناجا و همکاری معاونت بهداد ناجا خدمات این آزمایشگاه تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته و خانواده های کارکنان ناجا می توانند با هزینه های مناسب تر از خدمات آزمایشگاه ژنتیک برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز