خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا همواره مشغول تحریم علمی و اقتصادی ملت‌هاست/ می‌خواهند ایران را تحت فشار قرار دهند/ آمریکا، حقیقت اسلام را می‌دانست؛ خود را به زحمت نمی‌انداخت/ باید مراقب اشاعه خرافات در فضای مجازی بود

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۳۱۵

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خصوص تحریم‎های علمی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا نیروهای علمی ایران را در کنار اقتصاد و دیگر نیروهای این کشور تحریم کرد تا ایران را تحت فشار قرار دهد و آن را از دور خارج کند و به همین دلیل است که از زمان انقلاب امام خمینی (ره) همواره ایران را تحریم کرده است.

حسن شریفه (عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تحریم‌های علمی آمریکا علیه ایران گفت: ابتدا باید بگویم که آمریکا در طول تاریخ خود همواره کشورها و ملت‌ها را در ابعاد علمی و اقتصادی تحریم کرده است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا در کوبا زمان فیدل کاسترو بر این کشور تحریم اقتصادی اعمال کرد، چرا که کوبا بر اقتصادش مبتنی بود، بنابراین آنها را تحریم اقتصادی کرد تا آنها را ضعیف کند و اکنون آمریکا بعضا تلاش می‌کند در ایران، تحریم‌های علمی و پژوهشی اعمال کند.

‌عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تاکید بر اینکه توان علمی یکی از قدرت‎های کشور ایران است، گفت: یکی از دلایل مهم قدرت در کشور ایران، توان علمی است. بنابراین آمریکا نیروهای علمی ایران را در کنار اقتصاد و دیگر نیروهای این کشور تحریم کرد تا ایران را تحت فشار قرار دهد و آن را از دور خارج کند.

شریفه اضافه کرد: به همین دلیل است که آمریکا از زمان انقلاب امام خمینی (ره) همواره ایران را تحریم کرده است، اما اگر راز کربلا و عاشورا و رمز این حقیقت اسلام را می‌دانستند که چگونه محاصره و چگونه پیروز شد، خود را به زحمت نمی‌انداختند، چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابتدای نبوت خویش ۳ سال محاصره اجتماعی و اقتصادی در  شعب ابوطالب شد، ‌محاصره اجتماعی بر این اساس بود که هیچ کس حق ازدواج با خانواده «ابوطالب» را نداشت.

وی ادامه داد: در محاصره اقتصادی شعب ابوطالب نیز هیچ یک از اهالی مکه حق انجام خرید و فروش با پیامبر و یا افراد تحریم شده را نداشتند، اما پس از گذشت ۳ سال به مدینه هجرت کرد و اسلام در روز «فتح مکه» پیروزمندانه و با قدرت و درخشش بیشتری بازگشت.

 عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: با مروری بر تحریم یزید علیه جنبش امام حسین (ع) و ذکر خاندان پیامبر (ص) که از روز عاشورا درک کرده‌‎ایم، در می‌یابیم که این جنبش در هر دو بخش آن توسط امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پیروز شد و درخشش آن تا امروز زنده و پابرجاست.

شریفه با بیان باج‌خواهی آمریکا از ایران در زمینه نفت گفت: تحریم چه اقتصادی و یا اجتماعی باشد، آمریکا بررسی می‌کند که مکانیسم قدرت این یا آن کشور چیست؟ بنا براین چون کشورهای خلیج نفت‌خیز هستند از نفت آنها باج‌خواهی می‌کند. سوریه پس از محاصره دهه هفتاد قویتر شد، بنابراین این کشور را با جنگ فرسایشی محاصره کرد و اکنون پس از ۵ تا ۷ سال همچنان درگیر جنگ فرسایشی است.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در ادامه توضیح داد: آمریکا بررسی می‌کند که چگونه می‌توان ملت‌ها و کشورها را گاهی با دستاویز قرار دادن اقتصاد و گاهی با فتنه‌انگیزی تضعیف کند.در حال حاضر سلاح دیگری به نام شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و تمام اتفاق‌هایی که با عنوان «بهار عربی» رخ داد، در اتاق‌های بسته فکری داخل و یا خارج از این کشورها و به وسیله همین فضای مجازی اداره شد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید هوشیار باشیم تا به خرافات فضای مجازی مبتلا نشویم، گفت: اگر ما روایتی به عنوان مثال از پیامبر و ائمه (ع) را نقل کنیم، مخاطب سکوت اختیار کرده و به آن اهمیت می‌دهد، اما پیام‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود را نخوانده و فقط برای هم ارسال می‌کنند. در این گونه مواقع ما باید همه جهات و نه یک جهت را در نظر داشته باشیم، ‌در اینجا همه نیروهای علمی، ‌فرهنگی، زنان حتی زنان خانه‌دار و کودکان نیز مورد نظر هستند. کودکان ما از همان دوران طفولیت سربند لبیک یا حسین (ع) به پیشانی می‌بندند؛ بنا بر این باید جامعه را با فرهنگ حسینی و اربعین پرورش دهیم.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان گفت: برخی گروه‌ها در غرب می‌گویند کسانی که یاد اربعین را زنده نگه می‌دارند، به دنبال یک حرکت مردمی صرف هستند، اما امروز تمام دانشگاه‌ها این پدیده را مورد مطالعه قرار می‌دهند و  برای آن همایش‌ها برگزار می‌کنند. این همایش‌ها به شدت قوی هستند و به غرب این پیام را منتقل می‌کنند که اربعین یک حرکت فرهنگی و علمی است نه یک حرکت مردمی صرف.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز