خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس راهور در جمع خبرنگاران:

سرعت و تخلف رانندگان در دورترین نقطه خاک عراق با سامانه سپهتن قابل رویت است

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۰۸۴

فرمانده پلیس راهور گفت: اگر هر راننده در خاک عراق سرعت غیرمجاز داشته باشد، در زمان بازگشت به کشور ایران اعمال قانون خواهد شد زیرا همه موارد در سیستم ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سردار کمال هادیانفر، فرمانده پلیس راهور در حاشیه رزمایش اعزام تیم‌های پلیس راهور به مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و مرز خسروی گفت: مراسم بزرگ اربعین بعد از عاشورای حسینی در کشور ما آغاز شده و از ابتدای این ماه تاکنون ادامه داشته است. در ۸ مهرماه پلیس راهور ناجا بر اساس پیش بینی‌هایی که می کرد، تمهیدات ترافیکی را اتخاذ کرد و تیم‌های اولیه ما در چهار مرز و سه استان مستقر شدند که اکنون نیز ترددها در حال انجام و میزان آن نیز روز به روز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: امروز عمده قوای ما در پلیس راهور از سراسر استان‌های کشور برای تقویت توان همکارانمان در سه استان در کنار هم متمرکز خواهند شد. امروز نیز شاهد اعزام تیم‌های کنترلی و نظارتی پلیس راهور ناجا بودیم که در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای ما در سه استان و چهار مرز کشور مستقر هستند تا به زائرین خدمات دهند. هرچند ما در طول استان‌های منتهی به استان های مرزی و استانهای مبداء حرکت نیز، پیش‌بینی‌ها و تمهیدات ترافیکی را اتخاذ کردیم و در راستای آن همه همکاران تلاش می‌کنند تا بتوانند علاوه بر مدیریت ترافیک ایمنی تردد و تسهیل عبور و مرور از مبدأ تا مقصد را در نظر بگیرند.

سردار هادیانفر درباره تمهیدات ترافیکی برای نقاط مرزی کشور گفت: فرمانده محور ما در مرز خسروی مستقر است و تلاش شده که معابر اصلی همواره باز بمانند. با پیش‌بینی‌هایی که برای تردد خودروها صورت گرفته در مرز خسروی فقط زائرین پیاده را خواهیم داشت.  عمده بحث‌ها مربوط به پارکینگ‌ها است که زیرساخت آن توسط استان‌های مربوطه پیش‌بینی شده و مشکلی در مرز خسروی در این خصوص نداریم. همانطور که گفته شد این مرز تا ساعت ۱۶ باز است و ممنوعیت‌های تردد از عراق از بعد از ظهر اعمال می‌شود.

وی در خصوص مرز مهران توضیح داد: سال گذشته بیش از ۶۵ درصد زائرین از مرز مهران عبور کردند و امسال نیز تلاش شد تمام تمهیدات ترافیکی در آنجا اعمال شود از این رو شهر مهران دارای پارکینگ هایی است که از قبل برای زائرین پیش‌بینی شده بود. از زائرین می‌خواهیم که با پلیس همکاری کنند و در طول مسیر اقدام به پارک خودرو نکنند. همچنین در نقطه‌های پایانی برای عبور و مرور زائرین نیز از اتوبوس‌های شرکت واحد جهت جابجایی آنها استفاده خواهد شد.

فرمانده پلیس راهور گفت: مسیر رفت و برگشت مهران از هم جدا شده، همچنین از پل زیر گذر به سمت پارکینگ برکت آماده و قابل بهره برداری است. طبق آخرین گزارشات تردد در مرز شلمچه و چذابه نیز در حال انجام است و موضوع خاصی در این زمینه وجود ندارد. اما آنچه که مورد تاکید است این است که کاپوتاژ خودروهای سواری تا آخر مهرماه به سمت عراق ممنوع است و خواهش من این است که درخواستی برای کاپوتاژ ماشین صورت نگیرد. فقط ۴۰۰ دستگاه اتوبوس وارد عراق خواهند شد.

سردار هادیانفر عنوان کرد: طی این مدت ما دو تصادف توسط خودروهای عبوری در خاک عراق را داشتیم که با بررسی گزارش سامانه سپهتن متوجه شدیم علت تصادف سرعت غیر مجاز بوده است. از این رو از رانندگان می‌خواهیم نسبت به سرعت خود توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا خودروهای آنها قابل کنترل است. اگر هر راننده در خاک عراق سرعت غیر مجاز داشته باشد در زمان بازگشت به کشور ایران اعمال قانون خواهد شد زیرا همه موارد در سیستم ثبت می شود. حتی اگر راننده در دورترین نقطه قرار بگیرد در سامانه سپهتن قابل رویت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز