خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

باید بگوییم می‌خواهیم برای تهران چکار کنیم/ سیستم ریلی تهران از دوره قاجار بود

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۷۶

رییس شورا‌ی‌شهر تهران گفت: باید بگوییم می‌خواهیم برای تهران چکار کنیم و چه چیزی به جا بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در آیین نکوداشت روز تهران گفت: در هفته تهران می‌توان صحبت‌ها را تشریفاتی کرد اما از توجه به آن‌که همه بزرگان در این جمع هستند باید کاربردی‌تر صحبت کنیم. برای تهران خیلی‌ها زحمت کشیدند. رکورد مدیریت‌شهری در تهران با قالیباف است و امیدوارم حناچی هم رکورد بزند.

وی افزود: زحمات زیادی برای تهران کشیده شده و در همین کاخ گلستان که ۲۴ سال پیش توسط یونسکو ثبت شده، تاریخ زیادی را شاهد بودیم. اگر چه نگاه بی‌رحمانه‌ای به دوره قاجار داریم اما چون مترویی هستم اینجا یادی از ناصرالدین‌شاه می‌کنم. یکی از پروژه‌های دوران قاجار سیستم ریلی بوده که با نام قطار دودی راه‌اندازی شد و حدود شصت‌سال به مردم ری و تهران خدمات داد.

رییس شورا‌ی‌شهر تهران افزود: قرارداد توسعه این قطار در حد یک برگه است که اگر قرار بود امروز آن قرارداد نوشته شود معادل ۵ هزار برگ می‌شود. اگر الان بخواهیم یک قرارداد بین‌المللی این‌چنینی را امضا کنیم با تمام سیستم‌های نظارتی، پنج سال است درگیر یک قرارداد خرید واگن هستیم اما هنوز نتوانستیم قراردادی ببندیم. جالب است در آن قرارداد حتی تاکید شده بوده که یک درخت هم نباید آسیب ببیند.

هاشمی گفت: باید بگوییم می‌خواهیم برای تهران چکار کنیم و چه چیزی به جا بگذاریم. وقتی صحبت از سهم دولت کردند، دولت برای ما دو هزار میلیارد یورو کنار گذاشته اما باید از این فرصت استفاده کرد زیرا اولویت اول مردم تهران آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی است.

هاشمی گفت: اولویت یک مردم تهران مبارزه با آلودگی هوا و حمل‌ونقل و ترافیک بوده است. اولویت دوم آسیب‌های اجتماعی است به‌ویژه در بحث معتادان متجاهر. تعداد زیادی معتاد متجاهر داریم که اولویت دوم مردم موضوعات اجتماعی بوده و باید در این حوزه هم یک اقدام جدی انجام دهیم.

وی گفت: این جزو وظایف ما است که بتوانیم این حرکت را پیش ببریم و امیدواریم به صورتی از ما یاد شود که الان ما از دیگران یاد می‌کنیم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز