خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد:

دانشگاهیان؛ عهده‌دار غنابخشیدن به حرکت عظیم اربعین

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۷۶۰

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه دانشگاهیان عهده‌دار غنا بخشیدن به این حرکت عظیم اربعین هستند، گفت: خوشبختانه تاکنون جلسات متعددی برای اجرای هرچه بهتر این مأموریت‌ها در ایام اربعین حسینی، برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا غفاری در سومین نشست ستاد اربعین دانشگاهیان کشور که به میزبانی دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: درحرکت بزرگ اربعین سهم دانشگاهیان نسبت به سایر مراکز آموزش عالی بیشتر و مسئولیت‌های آن‌ها نیز سنگین‌تر است.

وی بابیان اینکه تمامی اهتمام و تلاش نظام جمهوری اسلامی بر این است تا حماسه اربعین باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم پیام‌های تأثیرگذارتری را برای جهانیان مخابره کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تقدیر از فعالیت‌های دانشگاه شهید چمران اهواز درزمینهٔ برگزاری برنامه‌های فرهنگی بخصوص با موضوع اربعین اظهار امیدواری کرد این فعالیت‌های فرهنگی توسعه بیشتری یافته تا بتوان شاهد تأثیرگذاری بهتر آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود سایر دانشگاه‌ها نیز برنامه‌های خود را در این زمینه تداوم بخشند، عنوان کرد: دانشگاه‌های سراسر کشور، جمعیت گسترده‌ای از دانشجویان را تحت پوشش دارند که در رخدادهای فرهنگی و اجتماعی حضور قابل‌توجهی دارند.

غفاری افزود: در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار می‌شود اما موضوع پیاده‌روی اربعین همواره یکی از رخدادهای بزرگ فرهنگی است که نیاز به ساماندهی دانشجویان بیشتر احساس می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ادامه داد: تمامی دانشگاه‌های دولتی و حوزه بهداشت و آموزش پزشکی، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی در ایام اربعین حسینی در کنار هم برای برگزاری هرچه پرشورتر پیاده‌روی اربعین تلاش دارند.

وی اضافه کرد: بی‌شک مهر و محبت اهل‌بیت (ع) تمامی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و ما نیز باید تلاش کنیم از این ظرفیت برای ساماندهی هرچه بهتر دانشجویان استفاده کنیم.

غفاری خاطرنشان کرد: جای خرسندی است که مجموعه دانشگاهی به‌رغم تمامی مشکلات مالی، تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری هر چه‌بهتر برنامه‌های خود در ایام اربعین دارد.

در ادامه غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: شهریورماه سال گذشته نشست ستاد اربعین قرارگاه شهید علم الهدی با حضور مسئولان دانشگاه‌های منطقه ۱۰ کشور برگزار شد و نحوه تعامل هرچه بیشتر دانشگاه‌ها در این جلسه مطرح و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد که دانشگاه‌ها امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان برای حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین قرار دهند تا این مراسم بزرگ باشکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود. همچنین مقرر شد دانشگاه‌های شهرهای مرزی در چذابه و شلمچه در صورت امکان موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی به دانشجویان راه‌اندازی کنند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، تصریح کرد: در جلسه ستاد اربعین مصوب شد که دانشگاه‌های سراسری مانند دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان با توجه به این‌که مرکز آن‌ها در تهران است، بر اساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی خود برای استقرار و خدمت‌رسانی به دانشجویان در پایانه‌های مرزی استان اقدام کنند.

خواجه عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است کاروانی از پسران دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز به کربلا و یک کاروان زیارتی نیز از دختران دانشجو برای حضور در پایانه مرزی چذابه و خدمت‌رسانی به زائران اعزام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز