خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پیشگیری ناجا:

اقدامات جزیره‌ای کارایی خود را از دست داده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۵۶۷

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: امروز پیشگیری اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و استفاده از روشهای ایجابی و اقناعی یکی از مترقی ترین روش‌های پیشگیری در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد شرفی، رییس پلیس پیشگیری ناجا در هشتمین گردهمایی موسسات حفاظتی گفت: پیشگیری اجتماعی، توسعه نظم و امنیت شعار پنجمین روز از هفته نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: اگر در گذشته در نظام عدالت کیفری دور ساختن مجرم از جامعه با اعمال حبس با استفاده از روش های سنتی سلبی مرسوم بود. امروز پیشگیری اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و استفاده از روشهای ایجابی و اقناعی یکی از مترقی ترین روش‌های پیشگیری در جامعه است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: میزان سطح امنیت به میزان بلوغ و مشارکت مردم بستگی دارد و امروز اقدامات جزیره ای کارایی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: مرزهای ارتباطات شکسته شده و اقدامات جزیره ای کارآمدی خود را از دست دادند امروز بازتولید نظم براساس ارزشهای دینی و برخاسته از میزان تعهد شهروندان است. 

رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: ما از ارزشهای امت اسلام در دنیا حفاظت و مراقبت می کنیم.

وی ادامه داد: اصل ۴۴قانون اساسی دولت را مکلف به برون سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی کرده است و این مترقی ترین الگو است. بر پایه همین قانون نیروی انتظامی در سال ۸۳طرحی با عنوان برون سپاری بخشی از وظایف خود به مجلس ارایه کرد و در قانون چهارم توسعه به تصویب رسید. از سال ۸۸ این قانون ابلاغ شد و با همکاری نیروی انتظامی و پیشکسوتان این نیرو موسساتی با عنوان خدمات حفاظتی و مراقبتی تاسیس شد که امروز ۷۲۵ موسسه با ۱۰۰ هزار نیرو در حال فعالیت هستند. 

سردار شرفی خاطرنشان کرد:  این موسسات در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در موسسات مراکز اداری منازل مسکونی و ... در حال فعالیت هستند بنابراین خوشحالیم موسسات حفاظتی و مراقبتی به عنوان یک ساختار است بلکه به عنوان یک تفکر توسعه امنیت مردم پایه است.

وی ادامه داد: ما در برنامه ششم توسعه این است که تعداد نیروهای آن را به ۳۰۰ هزار نفر رسانده و موسسات را دو برابر کنیم و این مشروط به این است که دولت و مجلس موانع سر راه را از میان بردارند تا بتوانیم در این زمینه با شتاب بیشتری فعالیت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز