خبرگزاری کار ایران

دو هزار ملک شهرداری در اختیار مردم است/شهردار یک در میان در جلسات هم اندیشی حضور می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۲۰

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر ۲ هزار ساختمان شهرداری تهران در اختیار مردم است و اگر یک ساختمان دیگر به پلیس بدهیم مشکلی ایجاد نمی شود و از شهرداری منطقه ۱۲ می‌خواهم این بررسی را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درخصوص بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، هرندی، مولوی و بازار از توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر گفت: در برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تهران این  اقدام در اولویت‌ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل عمومی در اولویت نخست مردم قرار دارد اظهار داشت: اولویت دوم مردم تهران که ۸۳ درصد به آن رأی داده‌اند بحث آسیب‌های اجتماعی است که معتادین متجاهر نیز جزوی از آن محسوب می‌شود و برخورد با آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

هاشمی افزود: ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت به عنوان معتاد مطرح می‌شوند ولی آمار دقیق‌تر حاکی از  ۵ درصد است و تعداد معتادین متجاهر ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر می‌شوند و در این مناطق ۴ تا ۸ هزار معتاد متجاهر داریم.  

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این امر پاکسازی و انضباط‌دهی در چند ماهه موجب شده در زمینه معتاد متجاهر بخش اعظمی از مشکلات حل شود و جا دارد که از تمام کسانی که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند تشکر کنم.

وی با بیان اینکه قوانین شهرداری ما را به عنوان امدادگر در نظر گرفته است افزود: هر جا مسؤولیتی به ما محول شده باشد، مطمئن باشید از هیچ‌گونه کمکی پرهیز نخواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری ۱۲ درصد آن به مسائل فرهنگی اختصاص یافته است افزود:  از این ۱۲ درصد مقدار زیادی به فرهنگسراها تخصیص پیدا می‌کند و در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است. باید برنامه‌های فرهنگسراها بیشتر شود و تاکنون فرهنگسراها به سمت فعالیت‌های آیینی پیش رفته‌اند٬ اما باید در حوزه‌های دیگر نیز عمل کنند.

هاشمی با بیان اینکه در مساله معتادین متجاهر در شوش، مولوی و هرندی اقدامات خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته است افزود: بافت فرسوده و ساختمان‌های موجود در این منطقه و محلات اجازه شکل گیری چنین آسیب‌هایی را ایجاد می کند و نکته مهم در اجرای طرح پاکسازی مناطق بازسازی بافت‌های فرسوده همین است و دولت نیز در این خصوص علاقه‌مند انجام اقدامات لازم است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد که باید بافت‌های فرسوده این منطقه از بین برود تا مردم دوباره به این منطقه بازگردند و دیگر معتاد متجاهر در این منطقه نداشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد املاک شهرداری تهران که در اختیار مردم است گفت: در حال حاضر ۲ هزار ساختمان شهرداری تهران در اختیار مردم است و اگر یک ساختمان دیگر به پلیس بدهیم  مشکلی ایجاد نمی شود و از شهرداری منطقه ۱۲ می‌خواهم این بررسی را انجام دهد.

هاشمی درخصوص عدم حضور شهردار در جلسه هم اندیشی گفت: به جای آقای حناچی معاون ایشان در جلسه حضور داشتند و شهردار تهران یک در میان در جلسه هم اندیشی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز