خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

شهرداری تکلیف املاک واگذار شده را مشخص کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۸۴

عضو شورای شهر تهران از شهرداری درخواست کرد، تکلیف املاک واگذار شده و نحوه بازپ‌گیری آنها را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهربانو امانی در جریان یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درخصوص  بحث و بررسی املاک واگذار شده شهرداری در جلسه هم اندیشی شورای شهر گفت: خوشبختانه قوه قضائیه حساسیت های لازم را در خصوص حفظ و حراست و نگهداری اموال دولتی و عمومی دارد. شورای شهر تهران در شهریور سال ۹۶ لایحه ای را در خصوص ساماندهی واگذاری بهره‌برداری املاک شهرداری به موسسات، اشخاص و نهادهای مختلف به تصویب رساند.

وی افزود: برخی از املاک شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی جهت کارهای عام المنفعه از جمله خیریه، بیمارستان و غیره واگذار شده است اما هنوز با گذشت ۲ سال از این مصوبه و با وجود تذکرات اعضای شورا، گزارشی در خصوص این املاک به شورا ارسال نشده است.

 امانی با تاکید بر اینکه املاک زیادی از شهرداری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای مختلف است، افزود: براساس اطلاعاتی که به من رسیده،  بیشتر این املاک در نقاط برخوردار که دارای ارزش بالایی هستند، واقع شده اند. برای مثال زمینی در منطقه الهیه، خیابان عطاری مقدم واگذار شده است و درخواست می کنم نحوه انعقاد این قرارداد ارزش کامل این زمین و جزئیات دیگر آن از سوی شهرداری به شورا ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری باید برنامه خود را برای ساماندهی املاک واگذار شده و نحوه پس گیری آن و ضابطه واگذاری آن به اشخاص مشخص کند و به سوالات ذیل پاسخ دهد.

وی افزود: شهرداری باید مشخص کند نحوه واگذاری املاک به چه صورت است، درباره حل این معضل تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته، روند بازپس گیری املاک خارج از ضابطه در چه وضعیتی قرار دارد؟ وضعیت املاک، ارزش فروش ملک، مقدار و مدت انعقاد قرار دادها چگونه است؟

امانی با تاکید بر اینکه اطلاعات املاک واگذار شده باید در سامانده شفافیت بارگذاری شود، گفت: چرا شهرداری تاکنون اطلاعات املاک زمین های واگذار شده را در سامانه شفافیت بارگذاری نکرده است؟ امیدواریم شهرداری به این تذکر پاسخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز