خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سیاست شهرداری تهران در واگذاری املاک باید از حالت رانتی و انحصاری خارج شود/ املاک شهر باید در اختیار مردم قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۹۸۰

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: سیاست شهرداری درباره اینکه املاکش به چه کسانی و به چه صورتی واگذار شود، باید از حالت رانتی و انحصاری خارج شود.

محمدرضا جوادی یگانه (معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا،‌ در خصوص تعیین‌تکلیف املاک شهرداری که در اختیار غیر قرار دارد، گفت: براساس بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هرگونه واگذاری و حق بهره‌برداری از املاک در شهر تهران باید در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری باشد و شورای شهر تهران در سال ۹۶ طی مصوبه‌ای هرگونه واگذاری را ملزم به اخذ مجوز از شورا اعلام کرد. شناسایی این گروه از املاک خیلی طول کشیده و تقریبا اکنون به این مرحله رسیده‌ایم.

جوادی‌یگانه در خصوص تعیین‌تکلیف ۱۵۰۰ ملکی که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران آن را برعهده معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گذاشته است، تصریح کرد: بیش از ۱۵۰۰ ملک شناسایی شده و به این دلیل که املاک در اختیار مناطق بوده، شناسایی آنها طولانی شده است.

وی افزود: باید هرگونه واگذاری جدید با ارائه لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورا و تایید شورای شهر انجام شود و معاونت فرهنگی و اجتماعی بنا دارد همه را مشخص و برای بررسی در اختیار شورای شهر قرار دهد تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخصوص علت طولانی شدن تعیین‌تکلیف املاک، اظهار داشت: سیاست شهرداری تهران درباره اینکه املاکش به چه کسانی و به چه صورتی واگذار شود، باید از حالت رانتی و انحصاری خارج شود و املاک شهر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمتر از یک سال است که به یک عدد روشن رسیدیم و شهرداری بخش‌هایی که تجاری‌تر و قابل واگذاری است را به مزایده می‌گذارد و برای بخش‌های فرهنگی به تدریج تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد و  هر تصمیمی برای واگذاری با شورای شهر است.

جوادی یگانه با بیان اینکه همچنان در حال شناسایی املاک هستیم، تصریح کرد: هم مقدار زیادی از املاک شناسایی شده است و هم بانک اطلاعاتی در حال تکمیل است که براساس آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درخصوص زمان تعیین‌تکلیف املاک، گفت: جلسه اول کمیسیون با حضور بنده، معاون مالی، رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و مدیرکل دفتر شهردار دیروز صبح تشکیل و قرار شد؛ این املاک تعیین‌تکلیف شود.

معاون شهردار در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره واگذاری مراکز بهاران که به محل اختلاف بین شورا و شهرداری شده است، اظهار داشت: این لایحه بیش از دو ماه پیش به شهرداری ارائه شد تا به شورا برود.

وی در خصوص طولانی شدن این فرایند که با انتقاد استاندار تهران روبرو شده است، گفت: این دست من نیست، آقای استاندار هر اقدامی می‌تواند، انجام دهد، اما طبق وظایف قانونی واگذاری باید با مجوز شورای شهر تهران باشد و لایحه آن آماده و به شورا ارائه شده است.

جوادی یگانه درباره اختلاف بین شورا و شهرداری برسر واگذاری این مراکز اظهار داشت: بین ما و شورای شهر اختلافی وجود ندارد. هنوز در شورا بررسی نشده است که ببینیم آیا اختلافی داریم یا خیر. ما تابع مصوبات شورای شهر و مجری مصوبات آنها هستیم و هر تصمیمی بگیرند، آن را انجام می‌دهیم. اگر شورای شهر بگوید واگذار نکنید، مراکز بهاران واگذار نمی‌شود و اگر نظرشان مثبت باشد، آنها را واگذار می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز