خبرگزاری کار ایران

در شبکه اجتماعی انجام شد؛

پیام معاون وزیر بهداشت درباره انتقال ایدز در یکی از روستاهای لردگان

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۹۴۲

معاون وزیر بهداشت نوشت: راه‌های انتقال اچ‌آی‌وی در یکی از روستاهای لردگان جزو حریم خصوصی بیماران است و به‌هیچ‌وجه قابل انتشار نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی عصر امروز شنبه در پیامی نوشت:‌ اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورت تشخیص به موقع و شروع درمان، نه تنها فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد بلکه قابلیت انتقال بیماری به دیگران نیز می‌تواند نزدیک به صفر شود. به همین دلیل رسالت اصلی نظام بهداشت دادن آگاهی به مردم، برطرف کردن باورهای غلط در این خصوص، فراهم آوردن امکان تشخیص بیماری و ارائه درمان به موقع و کارآمد است. همه اقدامات تشخیصی و درمانی با حفظ اصل رازداری کامل صورت می‌گیرد.

 این روند با هوشیاری کامل و اقدام به موقع و کاملا علمی پرسنل بهداشتی درمانی بیماران شناسایی و در روند درمان قرار گرفته‌اند. متاسفانه عده‌ای از افراد ناآگاه یا سودجو اقدام به انتشار اخبار کذب و نگران‌کننده نموده‌اند و در این بین رسانه‌های بیگانه نیز با ارائه اطلاعات غلط به این نگرانی دامن می‌زنند. بدینوسیله اعلام می‌شود درخصوص راه‌های انتقال بیماری در آن منطقه هیچ ابهامی وجود ندارد و صراحتا تاکید می‌شود که هیچ اقدام تشخیصی و بهداشتی، واکسیناسیون و ... مطلقا عامل انتقال بیماری در منطقه نبوده است.

در حال حاضر تیم‌های تخصصی برای ادامه مشاوره و مراقبت و درمان از طرف وزارت‌بهداشت در منطقه مستقر هستند و درمان موارد شناسایی شده زیر نظر یک فوق تخصص در حال انجام است. اقدام به‌هنگام نیروهای خادم و دلسوز در آن منطقه جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز