خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

فرصت‌های جرم‌خیزی در فضای مجازی باید از بین برود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۹۲

سخنگوی ناجا گفت: باید فرصت‌های جرم‌خیزی در فضای مجازی را با ایجاد سیستم‌های کنترلی در فضای مجازی از بین برد.

سردار احمد نوریان (معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فروش اسلحه در فضای مجازی گفت: پلیس فتا با رصد فضای مجازی کشفیاتی در خصوص فروش اسلحه در فضای مجازی داشت، اما پس از فرمایش مقام معظم رهبری اقدامات پلیس فتا تشدید و گستردگی بیشتری پیدا کرد و برخوردها بیشتر شده و کشفیات افزایش داشته است.

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا با بیان اینکه پلیس فتا در این زمینه اشراف خوبی دارد، ادامه داد: کشفیات پلیس در این حوزه نیز قابل توجه بوده است.

وی درباره وقوع جرائم در فضای مجازی از جمله فروش سلاح، تصریح کرد: متأسفانه کنترلی بر فضای مجازی نیست. شورای عالی فضای مجازی نیز باید در خصوص این حوزه تعیین‌تکلیف کند، چرا که امنیت مردم بسیار مهم است. فضای مجازی بی‌هیچ ضابطه‌ای در اختیار همه است و افراد مجرم از این فضا نیز سوءاستفاده کرده و به آن ورود می‌کنند.

سردار نوریان خاطرنشان کرد: هر محیطی اگر رها باشد، در آن جرم اتفاق می‌افتد به طور مثال اگر در یک پارک روشنایی نباشد، قطعا در تاریکی شب معتادان در آنجا تجمع خواهند کرد، اگر پارک درست می‌کنیم باید به آن نظم هم بدهیم و امکاناتی مانند روشنایی را نیز برای آن فراهم کنیم. محیطی مانند فضای مجازی نیز نیازمند یک سری قواعد و مقررات است‌.

وی با بیان اینکه فضای مجازی باید با فرهنگ بومی ما همخوانی داشته باشد، ادامه داد: باید فرصت‌های جرم‌خیزی را با ایجاد سیستم‌های کنترلی از بین برد.

سخنگوی ناجا با اشاره به مولفه‌های فضای مجازی تصریح کرد: مولفه‌های فضای مجازی شامل زیرساخت، نرم‌افزار، کاربر، خدمات و سرویس است. همچنین باید آموزش مدیریت فردی به کاربران، آموزش مدیریت نهادی و خانواده و  آموزش و پرورش باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنند. همچنین از نظر فنی نیز این فضا باید مدیریت شود تا این فضا با فرهنگ و شرایط بومی ما و همچنین هویت ما همخوانی داشته باشد. همچنین در کلان باید مشخص شود که حاکمیت با چه سیاستی می خواهد، این فضا را مدیریت کند که فضای مجازی پاک در اختیار مردم قرار گیرد و راه سوءاستفاده کنندگان در این فضا بسته شود.

سردار نوریان خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی پلیس این است که این فضا در کنترل قرار گرفته و به محیط سالمی تبدیل شود تا خانواده‌ها بتوانند از محیط سالم آن استفاده کنند؛ در غیر این صورت قطعا برای ما تبعات خواهد داشت و دودش به چشم تک تک افراد و خانواده‌ها خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز