خبرگزاری کار ایران

برای ارائه خدمات در ایام اربعین؛

ارسال محموله ۱۶۰ تنی دارو و تجهیزات درمانی هلال‌احمر به عراق

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۴۷

محموله ۱۶۰ تنی دارو و تجهیزات درمانی هلال احمر برای ارائه خدمات در ایام اربعین، به عراق ارسال شد.

به گزارش ایلنا، محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مراسم بارگیری ۱۶۰ تن دارو و تجهیزات درمانی هلال‌احمر ویژه ایام اربعین که در سازمان امداد و نجات برگزار شد، گفت: به‌دلیل افزایش تعداد زائران در سال‌جاری؛ نیروها، امکانات و تجهیزات هلال‌احمر برای پوشش مراسم اربعین نیز رشد ۴۰ درصدی داشته است.

پیروی افزود: هرسال و در ایام اربعین، پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر چه در داخل کشور و چه در کشور عراق وظیفه سنگینی برای خدمت به زائران برعهده دارند.

وی گفت: به دلیل تجمع زائران در کشورهای عراق و عربستان در ایام مناسبتی سال و کافی نبودن امکانات و تجهیزات پزشکی، درمانی و دارویی این کشورها برای ارائه خدمات شایسته به زائران، جمعیت هلال احمر ایران در کشورهای عراق و عربستان وظیفه ارائه خدمات درمانی و در کشور خودمان وظیفه ارائه خدمات امدادی به زائران را برعهده دارد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آمادگی امدادگران، نجاتگران، کادر پزشکی و درمانی هلال برای ارائه خدمات در ایام اربعین حسینی افزود: هلال احمر در اربعین امسال در ۴ قرارگاه و ۸۰ مرکز به زائران خدمات می دهد که ۶۰ پایگاه به شکل مرکز درمانی در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مسیرهای پیاده روی زائران فعالیت می کنند.

 پیروی تعداد نیروهای عملیاتی حاضر در مراسم اربعین امسال در پایگاه‌ها و قرارگاه‌های امدادی هلال‌احمر را ۴۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این تعداد نیرو، ۴ فروند بالگرد هلال‌احمر پشتیبانی امداد هوایی را برعهده دارند. ۴۲ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران در کشور عراق مستقر می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز