خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت:

بهره‌بردای از بیمارستان‌های مناطق محروم در دستور کار وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۰۵

معاون درمان وزارت بهداشت برنامه‌ وزارت بهداشت برای ساخت و بهره برداری از بیمارستان‌ها به ویژه در مناطق محروم را توضیح داد.

به گزارش ایلنا، قاسم جان‌بابائی (معاون درمان وزارت بهداشت) گفت: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در برخی از شهر‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی بالاتر از یک و در دیگر مناطق پایین‌تر از یک تخت است. یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت ساخت و بهره برداری از بیمارستان‌ها به ویژه در مناطق محروم است.

 جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم سومین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور فعال است که به مردم خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی ارائه می‌دهند.

وی با بیان این که ایجاد مراکز بهداشتی درمانی و یا بیمارستان‌های محلی در شهرهایی با جمعیت کم می‌توانند میزان بهره‌مندی و رضایت‌مندی از خدمات را افزایش دهد، تاکید کرد: ضریب اشغال تخت، گردش تخت و بیمارپذیری از جمله عوامل مهمی هستند که در توزیع بیمارستانی باید لحاظ شود.

جان بابایی گفت:  اختلاف جدی در متوسط اقامت بیمارستان های کوچک بخش دولتی و خصوصی وجود دارد. بیمارستان های خصوصی با تعداد تخت کمتر موفق‌تر هستند چرا که بیشتر بیماران سرپایی و عمل چراحی محدود را پذیرش می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر در اکثر بیمارستان‌های کشور خدمات بهداشتی، درمانی ارائه شده ما در سطح خوبی است و هیچ تفاوتی با بیمارستان‌های موجود در کلانشهر‌ها ندارند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت در حال تدوین سندی با عنوان "سطح بندی تخت‌های بیمارستانی"، جهت مدیریت خدمات سرپایی و بستری است. بر اساس این سند برای  شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، بیمارستان محلی در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: در شرایط کشور ما با توجه به اینکه ۹۰ درصد خدمات به مردم به صورت سرپایی و ۱۰درصد به صورت بستری است. اگر در شهرهای کوچک خدمات سرپایی مدیریت شود بالاترین میزان رضایت با کمترین هزینه ها فراهم خواهد شد.

جان بابایی با تاکید بر اینکه توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور در راه اندازی بیمارستان‌های محلی مهم است گفت: از آنجایی که تراکم جمعیتی و پراکندگی در نقاط محتلف کشور متفاوت است باید شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور را در نظر گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سرمایه‌گذاری در خصوص تجهیزات با تکنولوژی بالا یکی از موضوعات بسیار مهم است، میزان سرمایه گذاری و بیمارپذیری برخی دستگاه‌ها مانند سی‌ تی اسکن، ام آر آی و شتاب دهنده های خطی کشور متفاوت است و نیازمند ایجاد مکانیسمی است که براساس شاخص ها سرمایه گذاری مطلوبی در مناطق نیازمندتر صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز