خبرگزاری کار ایران

تخفیف ۵۵ میلیاردی شهرداری تهران به اقشار خاص در سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۹۰

اعضای شورای شهر تهران به طرح الزام شهرداری تهران نسبت به پیگیری از دولت برای تخصیص ردیف بودجه سنواتی در ماده ۸۸ برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به منظور تأمین خدمات رایگان حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی عمومی به جانبازان ۲۵ درصد، کلیه رزمندگان، آزادگان و همسران آنها رای موافق دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران طرح، الزام شهرداری تهران نسبت به پیگیری از دولت برای تخصیص ردیف بودجه سنواتی در ماده ۸۸ برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به منظور تأمین خدمات رایگان حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی عمومی به جانبازان ۲۵ درصد، کلیه رزمندگان، آزادگان و همسران آنها، مورد بررسی قرار گرفت.

ابتدا محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در تهیه این طرح، به اسناد بالادستی و برنامه پنج ساله ششم توجه شده است و اجرای آن برای شهرداری تهران بار مالی ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران اصلاحیه این طرح را پذیرفته، افزود: با توجه به ماده ۸۸ برنامه پنج ساله ششم توسعه، شهرداری تهران موظف است نسبت به پیگیری از دولت برای اجرای سازوکار تخصیص ردیف بودجه سنواتی بند ۳ ماده ۸۸ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور، به شهرداری‌ها به منظور تأمین خدمات رایگان حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی عمومی به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان، آزادگان، همسران و فرزندان آنها اقدام کند. در این راستا باید پس از تأمین اعتبار لازم در بودجه سنواتی کل کشور و تخصیص صد درصدی آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به اعطای تسهیلات حمل و نقل عمومی رایگان، به اشخاص اعلام شده اقدام شود.

در ادامه محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این طرح تکلیف ما را مشخص می‌کند و در متن قانون نیز تکالیفی برای دولت تعیین شده است. طی سنوات گذشته بر اساس مصوبات تصویب شده در شورای شهر تهران، به منظور ارائه تخفیف به افراد مختلف جهت استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر تهران، تنها در سال ۹۷ شهرداری تهران ۵۵ میلیارد تومان به اقشار خاص تخفیف داده است.

وی افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اعتبارات این تخفیف‌ها را به طرق مختلف تأمین کرده که شورا آن را به اقشار خاص از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان ارائه دهد. امیدواریم دولت ردیف بودجه مستقلی را برای پرداخت این تخفیف در نظر بگیرد تا ما بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.

در نهایت این طرح  با ۱۶ رأی از ۱۶ عضو حاضر به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز