خبرگزاری کار ایران

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش :

حضور در نماز جماعت مدارس اختیاری است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۴۷

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش گفت: ما وظیفه داریم بستر نماز جماعت مدارس اعم از تجهیز نماز خانه ها، تعیین امام جماعت و تعیین زنگ اذان را فراهم کنیم اما حضور در نماز جماعت اختیاری است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش گفت: امسال در واقع  سال نماز در آموزش و پرورش است. همانطور که می دانید در پیام مقام معظم رهبری به  بیست و هفتمین دوره اجلاس سراسری نماز به صراحت ایشان فرمودند «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است» و این نص صریح فرمایشات مقام معظم رهبری است که تنها راه سعادت جامعه نمازخوانی دانش آموزان است و همین امر مسیری برای پیشرفت و تعالی دانش آموزان این مرز و بوم خواهد بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:  به همین منظور سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را با نماز آغاز کردیم و تا کنون دو بخشنامه یکی با امضای وزیر آموزش و پرورش  و یکی دیگر  با امضای معاون پرورشی و فرهنگی وزیر به استان ها ابلاغ شده  که در این بخشنامه ها تاکید موکد بر رعایت مسائل مربوط به نماز شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس شعار آغاز سال تحصیلی را  «مهر، مقاومت و نماز» تعیین کردند و در تمامی مدارس کشور نماز جماعت روز اول مهر به صورت پر شور و باشکوه برپا شد و به یاری خداوند همین روند تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته ما به عنوان خادمین نماز وظیفه داریم بستر نماز جماعت مدارس اعم از تجهیز نماز خانه ها ، تعیین امام جماعت و تعیین زنگ اذان را فراهم کنیم اما حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس کاملا اختیاری است زیرا معتقدیم باید در این زمینه از هر گونه اجبار و اکراه خوداری شود.

مسیب زاده ادامه داد: در کنار این بخشنامه ها پیش اجلاسیه هایی در زمینه نماز مدارس در سطح استان ها و مناطق آموزش و پرورش برگزار می شود همانطور که می دانید بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان « نماز و مدرسه» است که بخشنامه آن ارسال شد.

وی تصریح کرد: در بخش قرآن نیز یک بحث محوری با عنوان حفظ جز ۳۰ قرآن کریم داریم در همین زمینه بخشنامه ای به استان ها ابلاغ شده و مورد تاکید ویژه است که دانش آموزان با علاقه و با پرهیز از اجبار و اکراه حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش  گفت: سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در طرح حفظ جز ۳۰ قرآن کریم شرکت کردند که امیدواریم امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی یاد آورشد: تهیه بسته محتوایی و تهیه یک کار برگ در قالب های مختلف و همچنین آموزش هایی با همکاری و هماهنگی  سازمان اوقاف و امور خیریه برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده که کار بسیار ارزشمندی است.

وی همچنین  به توجه ویژه به بحث امام شناسی در قالب طرح (مصباح الهدی) برنامه ریزی  اشاره کرد و گفت: که البته بحث محوری ما در حوزه عترت و امام شناسی توجه به هیات های مذهبی دانش آموزان است .

مسیب زاده خاطر نشان کرد : همان طور که می دانید ۳۴ هزار هیئت  فعال مذهبی دانش آموزی در سطح مدارس کشور داریم که ساماندهی و تقویت کیفی و افزایش کمی آنها در دستور کار جدی  قرار دارد و باید تذکر بدهیم که امسال همه دستورالعمل های حوزه قرآن، عترت و نماز در قالب مدرسه محوری انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز