خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر آموزش وارتقای سلامت معاونت بهداشت خبر داد:

انتخاب و آموزش بیش از دو میلیون سفیر سلامت در سال تحصیلی ۹۹ -۹۸

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۶۳۰

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت از انتخاب و آموزش بیش از دو میلیون سفیر سلامت دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ شهرام رفیعی فر گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان، خانواده و جامعه راه اندازی تشکل سفیران سلامت دانش آموزی است. وظیفه آموزش سفیران سلامت بر عهده مراقب سلامت یا مدیر، معاون، معلم و ... مدرسه است.

دکتر رفیعی فر اظهار داشت: برنامه تربیت سفیران سلامت دانش آموزی از سال ۱۳۹۴ با همکاری دو وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی مقاطع تحصیلی، آغاز و هر ساله بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت افزود: در این برنامه علاوه بر تهیه راهنماهای خودمراقبتی متناسب با هر مقطع تحصیلی، از هر ده دانش آموز یک نفر به عنوان سفیر سلامت دانش آموز به طور داوطلب انتخاب و تربیت می شود.

دکتر رفیعی فر تصریح کرد: این برنامه در کلیه مقاطع تحصیلی و بر پایه رویکرد آموزش همسانان است و این فرصت را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا آگاهی های لازم در موضوعات سلامت و محیط زیست را با استفاده از روش های تعاملی و مشارکتی کسب نموده و ضمن مراقبت از سلامت خود، آن را به سایر همسانان منتقل کنند.

وی وظایف سفیر سلامت دانش آموز را چنین تشریح کرد: حضور و مشارکت فعال در کلاسهای آموزشی،  حضور نمایندگان سفیران سلامت در جلسات شورای ارتقای سلامت مدرسه،  همکاری با مجری برنامه در برگزاری هر چه با شکوهتر ایام و مناسبتهای خاص بهداشتی در طول سال،  همکاری و همفکری اعضای گروه در انجام فعالیت های بهداشتی،  همکاری در اجرای برنامه مدارس مروج سلامت )در صورتی که برنامه مدارس مروج سلامت در مدرسه اجرا می شود.

به گفته وی جلب همکاری سایر دانش آموزان مدرسه در انجام فعالیتهای بهداشتی، نوآوری و خلاقیت در روند آموزش فعال مسایل بهداشتی،  انتقال مطالب بهداشتی آموخته شده به سایر دانش آموزان،  همکاری در نظارت روزانه بر نحوه عرضه مواد غذایی موجود در پایگاه تغذیه سالم مدرسه،  همکاری با مجری برنامه در نظارت بر وضعیت بهداشت، ایمنی و تاریخ شارژ کپسول اطفای حریق، مشارکت در تیمهای امداد و نجات و دادرس، نظارت بر نظافت محیط داخل مدرسه (کلاس – پله - سال- حیاط – سرویس بهداشتی و ...) همکاری با مجری برنامه در اجرای برنامههای زیست محیطی و حفظ و توسعه فضای سبز مدرسه، سایر وظایف سفیران دانش آموز است.

به گزارش وبدا، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت خاطر نشان کرد: محورهای آموزش سفیران سلامت دانش آموز در برگیرنده مواردی از جمله، سبک زندگی سالم،  سلامت روانی و عاطفی،  تغذیه سالم،  سلامت فردی،  پیشگیری از استعمال دخانیات و سایر مواد مخدر،  پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر،  سلامت زیست محیطی،  اصول ایمنی و پیشگیری از آسیب ها است.

به گفته دکتررفیعی فر سفیران سلامت دانش آموز به مدت ۱۶ ساعت در طول سال تحصیلی براساس سرفصلهای ارایه شده توسط مجری برنامه و در ساعات غیر درسی مدرسه آموزش می بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز