خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علامه طباطبایی:

وجود شیوه جدید زیست اجتماعی و تعاملات انسانی در راهپیمایی اربعین

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۵۳۶

رییس دانشگاه علامه ‌طباطبایی گفت: در راهپیمایی اربعین شیوه جدید زیست اجتماعی و تعاملات انسانی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش علمی بین المللی اربعین صبح امروز با حضور حسین سلیمی (رییس دانشگاه علامه طباطبایی)، غلامرضا غفاری (معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی)، وحید شالچی (معاونت اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر حیدر عبد الزهره تمیمی (استاد دانشگاه بغداد)، شیخ حسن شریفه (عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان) و با حضور دانشمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: این سومین همایش اربعین است که باهمت همکاران دانشگاه ما و با کمک دانشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود. اما چرا یک دانشگاه و یک مرکز علمی باید به یک رویداد مذهبی بپردازد؟ ما به عنوان دانشگاهی که تمرکز اصلی‌مان روی پدیده‌های اجتماعی و علوم انسانی است معتقدیم راهپیمایی اربعین یک پدیده جدید است‌. ما در عصری هستیم که پدیده‌های مختلف در درون مرز‌های دولت‌های ملی معنی پیدا می‌کند و به نوعی پدیده‌های اجتماعی و فرهنگ‌ها در چنگال دولت-ملت‌های مدرن گرفتار شده است.

سلیمی گفت: در حالی که در ابتدای قرن بیستم میلادی هستیم مشاهده می‌کنیم پدیده‌های امروز  نشان می‌دهد ارزش‌های انسانی و اندیشه‌ها نمی‌تواند در چهارچوب تنگ پدیده‌های مدرن باقی بماند. راهمپیایی اربعین یک رویداد بزرگ و یک پدیده اجتماعی عظیم است که می‌تواند مورد بررسی اندیشمندان قرار بگیرد.

وی افزود: در این اجتماع بزرگ انسانی‌هایی از ملیت‌های مختلف با اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی مختلف گرد هم در حول محو یک پیام آزادی بخش که از ۱۴۰۰ سال پیش برای ما ارسال شده دور هم جمع می‌شوند. در جهانی که برای تصرف یک سرزمین کوچک خون‌های زیادی ریخته می‌شود و برای منافع کوچک تنش‌های عظیم به وجود می‌آید  ما شاهد این هستیم که اجتماعی به وجود آمده که انسان‌ها برای خدمت‌رسانی به هم سبقت می‌گیرند. محبت، انسانیت در این اجتماع در اوج خودش محقق می‌شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: فکر می‌کنیم راهپیمایی اربعین پدیده‌ای است که انسانیت و ارزش‌های زیادی در آن جلوه‌گر شده و شاید بتواند شیوه جدید زیست اجتماعی و تعاملات انسانی را به ما نشان دهد. از اندیشندان توقع داریم که الگو‌های علمی خودشان را در عرصه بین المللی نشر بدهند ‌و امیدوارم تحولات در این خصوص را بیشتر به جهان انعکاس دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز