خبرگزاری کار ایران

تلاش برای استمرار اربعین و ارتباط بین ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۸۰

استاد دانشگاه بغداد از تلاش برای استمرار اربعین و ارتباط بین ایران و عراق در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش علمی بین المللی اربعین صبح امروز با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، وحید شالچی معاونت اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی،  دکتر حیدر عبد الزهره تمیمی استاد دانشگاه بغداد، شیخ حسن شریفه عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و با حضور دانشمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

حیدر عبد الزهره تمیمی، استاد دانشگاه بغداد در این همایش اظهار داشت: موضوع اربعین را می توان در دو بعد خاص و عام بررسی کرد. بعد عام آن مربوط یک برداشت و قرائت فکری ماست که این موضوع  می‌تواند شبهات و برداشت های نادرست را جبران کند.

وی ادامه داد: نتیجه خاص این امر چشم اندازی‌های یک همکاری فکری میان نهاد جمهوری اسلامی ایران و کشور های اسلامی را در پی خواهد داشت و امیدواریم این تماس‌ها با نهادهای ما و ایران بتواند برای ادامه و استمرار این گام که دانشگاه علامه برداشته، موثر واقع شود.

استاد دانشگاه بغداد گفت: برگزار کنندگان این کنفرانس باید بر برداشت درست و صحیح از رویداد مهم اربعین تاکید داشته باشند، و فلسفه مهم این است که زیارت اربعین را برای عموم مسلمان تبین کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای تشکیل شود تا پیشنهادهای این کنفرانس و همایش مهم را بررسی و اعمال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز