خبرگزاری کار ایران

گفتگوهای دوجانبه وزرای بهداشت کشورهای شرق مدیترانه

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۹۳۶

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در اواخر مهرماه جاری در تهران خبر داد و گفت: اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه می باشد.

به گزارش ایلنا، محسن اسدی لاری (مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت) با بیان این که اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، همه ساله در ماه اکتبر در یکی از کشورهای منطقه عضو منطقه مدیترانه شرقی یا دفتر مرکزی منطقه‌ای در قاهره تشکیل می‌شود، افزود: امسال این اجلاس از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه سال جاری ( ۱۴ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹) در تهران برگزار می شود و می توان از آن به عنوان بزرگترین و مهمترین گردهمایی بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی نام برد.

دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی گفت: موضوعات مهم بهداشتی در سطح کشورهای منطقه در قالب اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرند و خروجی این اسناد در قالب قطعنامه، نقشه راه، تصمیمات و اقدامات مصوب و برنامه عملیاتی به کشورها جهت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در سطوح کشوری ارائه می‌شود که به موجب آن  کشورهای عضو، خود را متعهد به اجرای مفاد آن اسناد می‌دانند.

اسدی لاری، برگزاری این اجلاس را فرصت مناسبی برای گفتگوهای دوجانبه وزرای بهداشت کشورهای شرق مدیترانه دانست.

دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی خاطرنشان کرد: این اجلاس با همراهی سازمان جهانی بهداشت و با حضور دکتر تدروس، رییس سازمان جهانی بهداشت در تهران و نمایندگان کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی شامل افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن در تهران برگزار می‌شود.

اسدی لاری در ادامه گفت: در طول بازه زمانی۲۲ تا ۲۵ مهرماه  سال جاری و برگزاری این اجلاس، همایش‌ها و بازدیدهایی با هدف معرفی دستاوردهای نظام سلامت کشورمان نیز برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه‌ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه می باشد.

گفتنی است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه نشست از اجلاس مذکور در سال های ۱۳۶۸ (سی و ششمین اجلاس در تهران)، ۱۳۷۶ (چهل و چهارمین اجلاس در تهران) و ۱۳۸۵ (پنجاه و سومین اجلاس در اصفهان) در ج.ا.ایران برگزار شده است.

 جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار میزبان این اجلاس مهم منطقه ای می باشد که از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه در تهران برگزار می شود. نشست شصت و ششم با حضور وزرای ۲۲  کشور برگزار و شامل سه بخش پیش اجلاس، بخش تخصصی اجلاس و نشست های جانبی می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز