خبرگزاری کار ایران

عیسی کلانتری:

نمی‌توان اقدام موثری در مدیریت کانون‌های خارجی گرد و غبار انجام داد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۲۵۱

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر نمی‌توان اقدام موثری در مدیریت کانون های خارجی گرد و غبار انجام داد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح زیست‌محیطی در مشهد با بیان اینکه در پیگیری‌های انجام شده، کشورهای همسایه که دارای کانون‌های گرد و غبار بوده و کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند تقاضای کمک مالی دارند، اظهارکرد: با توجه به اینکه ما به اندازه کافی درگیر گرد و غبار با منشا داخلی هستیم در حال حاضر از نظر منابع اعتباری نمی‌توانیم به کشورهای همسایه کمک کنیم. امکان کمک به این کشورها از نظر فنی را داریم اما این امر برای آنان کافی نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون کمک‌هایی به کشور عراق در زمینه مدیریت کانون‌های گرد و غبار برای جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن کشور خود داریم، گفت: هنوز در کشورهایی مانند سوریه، سودان، عربستان و ترکمنستان که تحت تاثیر فعالیت کانون‌های گرد و غبارشان هستیم کار جدی انجام نشده است.

وی درباره میزان خسارت محیط زیستی ناشی از توسعه صنایع در کشور نیز افزود: تاکنون محاسبه‌ای در این زمینه انجام نشده و بنا داریم با عقد قرارداد با یکی از دانشگاه‌های کشور در این زمینه تحقیق جامع و کاملی انجام شود.

کلانتری در زمینه تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا در استان اظهار داشت: اختیار تصمیم گیری در این زمینه به استان و کمیته مربوطه واگذار شده است. 

وی با اشاره به افزایش آتش‌سوزی در عرصه‌های محیط زیست نیز گفت: تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را در حدی که بتوان اقدام موثر در مقابله با آتش‌سوزی‌های بزرگ و گسترده انجام داد در اختیار نداریم ضمن اینکه هیج جای دنیا همه آتش‌سوزی‌ها قابل کنترل نیست و سالانه چندین هزار هکتار از جنگل‌ها و مناطق تحت حفاظت در آتش می‌سوزد. فرهنگ‌سازی و ترویج آموزش‌های زیست‌محیطی در این زمینه باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز