خبرگزاری کار ایران

شانه‌ساز خبرداد:

استفاده پزشکان کشورهای همسایه از داروهای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۲۴۱

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که پزشکان کشورهای همسایه داروی ایرانی مصرف می‌کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا شانه‌ساز عصر امروز پنجشنبه در آیین اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما با بیان اینکه امروز همه مردم ایران،  نخبگان و شایستگان کشور به نتیجه رسیده اند برای حل مشکلات داخلی به تولید داخل اهمیت بدهیم، اظهارکرد: تولید داخل امروز اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دارد. حضور در نمایشگاه ایران فارما در شرایط خاص کنونی کشور نشان می‌دهد تمام حرکات دشمن برای نشان دادن انزوای ایران، نقش بر آب شده است. آرزوی ما این است که بتوانیم با ساز و کار مناسب، داروی کشورمان را در سطح بین المللی صادر کنیم.

وی ادامه داد: مولکول‌هایی توسط داروسازان تولید شده که روزی فکرش هم در باور و ذهنیت‌ها نمی‌گنجید که این مولکول‌ها در سطح کشور ایران تولید شود. نمایشگاه امسال به یک رویداد علمی، فرهنگی و تجاری تبدیل شد،  با آن‌که چند سال بیشتر از برپایی این نمایشگاه‌ها نمی‌گذرد اما به سرعت رشد کرده و مراحل تکامل خود را طی کرده‌اند طوری که امروز از این نمایشگاه به عنوان رویداد فرهنگی و علمی و تجاری یاد می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه این نمایشگاه به همت تولیدکنندگان داخلی شکل گرفته، گفت: اهمیت این رویداد با شعار رونق تولید بیشتر هم است.

وی متذکر شد: رشد کمی و کیفی حضور شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه نشان می دهد انسجام ملی در کشور افزایش یافته است. کشورهایی که منافع بلندمدتی در نظر دارند این پیام را دریافت کرده‌اند که خارج از فشارهای بین‌المللی، به‌صورت عاقلانه تفکر و توجه کنند چون بازار ایران فرصت مغتنمی در منطقه خلیج فارس و آسیای جنوب غربی تا شمال آفریقا است و پایگاه مطلوبی برای صادرات محسوب می‌شود.

در آیین اختتامیه ایران فارمای پنجم، اعضای سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، تعدادی از مسئولان سازمان غذا و دارو، اعضای انجمن ها و سندیکاهای تولید مواد اولیه، ماشین آلات دارویی و سایر مشارکت کنندگان در پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما، نمایندگان غرفه های چهارمین نمایشگاه کتب تخصصی سلامت محور، نماینده های غرفه های سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور، اهالی مطبوعات و رسانه ها شرکت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز