خبرگزاری کار ایران

کشف بزرگترین محموله موادمخدر در استان آذربایجان غربی/ استقرار پلیس در ۱۳ گمرک کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۰۷۴

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کشف بزرگترین محموله موادمخدر در استان خبرداد و گفت: درعملیات ضربتی پلیس، محموله ۸ تن و ۶۰۰ کیلوگرمی مواد افیونی که در یک تانکر گاز جاسازی شده بود، کشف شد.

به گزارش ایلنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه سفر به استان آذربایجان غربی اظهارداشت: مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر از اولویت‌های اساسی پلیس است و درصدد هستیم با اشراف کامل اطلاعاتی و تجهیز همه امکانات ضمن توسعه اقدامات خود در این حوزه، مبارزه پشیمان کننده و بازدارنده ای با سوداگران مرگ داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰۸ تن مواد مخدر کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

این مقام عالی انتظامی کشور به کشف بزرگترین محموله موادمخدر در استان آذربایجان غربی اشاره و بیان کرد: بزرگترین محموله مواد مخدر همراه با قاچاقچی را بعد از یک ماه تعقیب در ارومیه توقیف کردیم؛ در این عملیات ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان غربی، اطلاعات و سرنخ هایی از فعالیت چند نفر در قالب یک باند قاچاق موادمخدر به دست آوردند.

وی ادامه داد: ماموران در ادامه تحقیقات دریافتند اعضای این باند قصد انتقال یک محموله بزرگ موادمخدر از مرکز کشور به استان آذربایجان غربی دارند که برای توقیف محموله ودستگیری سوداگران مرگ، هماهنگی های لازم با مرجع قضائی و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به عمل آمد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی، ماموران موفق شدند اعضای این باند را شناسایی و با تحت نظر قرار دادن آنها در یک عملیات ضربتی، محموله ۸ تن و ۶۰۰ کیلوگرمی مواد افیونی را که در یک تانکر گاز جاسازی شده بود، کشف کنند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: مواد مخدر مکشوفه شامل،  ۳ تن و۵۰۰کیلو مرفین و ۵ تن و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک است که در این عملیات تمامی ۹ عضو این باند دستگیر شدند.

سردار سلیمانی در ادامه به کشف یک محموله ۲۰ کیلویی هروئین و بیش از ۱۳۰ قبضه سلاح در عملیات دیگر پلیس آذربایجان غربی اشاره و بیان کرد: همچنین ۱۷۵کیلو تریاک، بیش از ۸ کیلو شیشه و ۸ کیلو سایر مواد از دیگر کشفیات مهم پلیس در شهرستان ارومیه بوده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تقویت همه جانبه پلیس مبارزه با مواد مخدر در کل کشور در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تقویت مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های مرزی مانند استان آذربایجان غربی که یکی از گلوگاه‌های ترانزیت و خروج مواد مخدر است از مهمترین برنامه و اهداف ناجا به شمار می رود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: به دلیل اشراف اطلاعاتی خوب و تمرکزی که در آذربایجان غربی هست و تلاش و مجاهدتی که عزیزان ما در این استان دارند بیش از ۲۳ درصد نسبت به سال قبل موفقیت در کشف مواد مخدر داشتند.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد کشفیات موادمخدر دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، گفت: کشور افغانستان بیش از ۹۰ درصد تولید تریاک را در دنیا به خود اختصاص داده و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۰ هزار تن تریاک تولید خواهد کرد که این مقدار را از مسیر‌های نزدیک و آسانی که در مرز‌های ایران است به اروپا خواهد فرستاد.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: کشور های اروپایی می دانند اگر این مقدار مواد به کشورشان برسد، چه مشکلاتی خواهند داشت و ما مهم ترین نقش در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دنیا را داریم و آمار و ارقام موید این موضوع می باشد؛ مجامع بین المللی ایران را به عنوان بزرگترین سد و مانع برای مقابله با انتقال مواد مخدر و تولیدات شرق به سایر نقاط جهان می دانند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: از اول انقلاب تاکنون ناجا برای مبارزه با این بلای خانمان سوز بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و اگر مجاهدت‌های عزیزان نیروی انتظامی و مبارزه بی امان و اعتقادی این عزیزان نبود کشور‌های اروپایی که مقصد این مواد مخدر‌ بودند دچار معضلات شدید اجتماعی می شدند.

وی با اشاره به اقدامات ناجا برای مبارزه با قاچاق کالا و استقرار پلیس گمرک در پایانه‌های مرزی و گمرکات، تصریح کرد: در کنار مصوبات دولت و پیگیری‌های نیروی انتظامی برای ارتقاء امنیت اقتصادی و کنترل کالا از مبادی ورودی تا به دست مصرف کننده و از تولید در کشور و صادرات به خارج  بنا بر این شد که در ۱۵۷ گمرک و پایانه‌ صادراتی و وارداتی، پلیس گمرک مستقر شود.

جانشین فرمانده  ناجا از راه اندازی پلیس گمرک در ۱۳ گمرک کشور خبر داد و افزود: امروز مرز بازرگان به عنوان دومین گمرک و مرز کشور بود که پلیس در آن مستقر شد؛ در آینده نزدیک در تمامی گمرکات استان آذربایجان غربی، پلیس گمرک مستقر خواهد شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مبارزه بی امان با قاچاق کالا در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است، گفت: کشفیات قاچاق کالا بیش از ۱۳۸ درصد و نیز کشفیات قاچاق سوخت بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش سایت پلیس، جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تمرکز نیروی انتظامی بر روی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان است افزود: این پرونده ها بیش از ۶۷ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز