خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر در سامانه سماح/ تمهیدات ستاد اربعین در خصوص حمل و نقل مسافران

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۰۶۶

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار زائر تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: زائران می‌توانند ارز مورد نیاز خود را برابر بازار ثانویه از مراکز مجاز در داخل کشور تهیه کنند.

احمد محمدی‌فر (دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح برای سفر به اربعین گفت: تا امروز ۱,۱۳۷,۸۳۷ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ثبت‌نام ۱,۰۳۶,۳۲۷ نفر قطعی شده است.

وی با اشاره به فراوانی ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین در استان‌های مختلف ادامه داد: استان تهران با ۱۵۸,۰۱۴ نفر بالاترین میزان ثبت‌نام در سامانه سماح را دارد بعد از آن استان خوزستان با ۱۱۲,۰۷۴ نفر، استان خراسان رضوی با ۸۸,۹۸۷ نفر، استان اصفهان با ۸۶,۲۴۳ نفر، استان فارس ۸۱,۴۹۳ نفر، استان مازندران با ۵۰,۲۵۹ نفر، استان بوشهر ۴۰,۸۷۳ و استان قم با ۳۹,۷۰۴ در رتبه‌های بعدی ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح برای سفر اربعین هستند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: برنامه‌ریزی ما این است که تمامی نرخ‌ها مشابه سال گذشته باشد و هیچ افزایشی در بحث حمل و نقل و سایر خدمات نسبت به سال گذشته در سفر اربعین نداشته باشیم همچنین تلاش کردیم نرخ برخی از خدمات را مانند بیمه کاهش دهیم اما در مقابل خدمات بیمه‌ای که به زائر ارائه می‌شود را افزایش دادیم.

محمدی‌فر با اشاره به تعیین قیمت سفرهای هوایی و زمینی به عتبات تصریح کرد: با توجه به حذف ویزا هزینه 500 هزار تومانی در سبد هزینه‌های مسافران کاهش پیدا کرد. تمام اقدامات ما در این راستا است که علیرغم همه شرایطی که در خصوص افزایش قیمت‌ها داریم اما نرخ خدمات در این ایام افزایش پیدا نکند. تلاش کردیم نرخ کرایه‌ها در داخل کشور همان نرخ سال‌های گذشته باشد و نرخ هواپیما و قطار هیچ افزایشی ندارد.

وی ادامه داد: در داخل خاک عراق نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم تا مردم در آنجا با مشکل حمل و نقل و افزایش کرایه‌ها مواجه نباشند. با دولت عراق مذاکرات و تفاهماتی انجام شده است که سیستم حمل و نقل آنها برای تردد به زائران ما کمک کنند همچنین دولت بر آنها نظارت داشته باشند که هیچ‌گونه اجحافی ایجاد نشود همچنین با توجه به اینکه جمعیت زیادی از زائران در آنجا هستند و ممکن سیستم حمل و نقل آن‌ها پاسخگو نباشد ما برای آنها کمک بفرستیم تا نسبت به حمل و نقل زائران خودمان به مرزها اقدام کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تامین ارز زائران تصریح کرد: توزیع ارز مانند سال گذشته نخواهد بود و براساس اعلام بانک مرکزی زائران باید ارز را از داخل کشور تهیه کنند ضمن اینکه تاکید می‌کنیم زائران برای تهیه ارز از مراکز مجاز اقدام کنند چراکه اخباری مبنی بر خرید و فروش دینارهای تقلبی نیز گزارش شده است و زائران نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند. البته این افراد دستگیر شده‌اند و با آنها برخورد خواهد شد اما ممکن است زائران با چنین مشکلاتی مواجه شوند از همین‌رو باید مراقب باشند.

محمدی‌فر یادآور شد: بانک مرکزی همچنین اعلام کرده است زائران می‌توانند برابر بازار ثانویه ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز