خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تلاش هلال‌احمر برای ورود قطعات بالگردها از طریق صلیب‌سرخ/ در صورت عدم تامین قطعات در شرایط بحران با مشکل مواجه می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۳۰

دبیر کل جمعیت هلال احمر از تلاش این جمعیت برای تامین قطعات بالگردها از طریق صلیب سرخ خبر داد.

محمود رضا پیروی (دبیرکل جمعیت هلال احمر) در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اظهارات اخیر رئیس مرکز امدادهوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مبنی بر زمین‌گیر شدن ۶ فروند بالگرد این جمعیت گفت: از کار افتادن بالگردهای هلال‌احمر موضوع جدیدی نیست و ما در زمان سیل و حتی قبل از آن نیز با این موضوع مواجه بودیم. تاکیدی که از سوی رییس مرکز امداد هوایی مطرح شده، این است که اگر قرار است ما به مردم کمک‌رسانی داشته باشیم، پس تحریم خدمات اولیه و نیازهای انسانی برای چیست؟

وی ادامه داد: بالگردهای هلال‌احمر در زمان سیل که در ابتدای سال اتفاق افتاد، نزدیک به ۱۲۰۰ ساعت پرواز داشتند و این زمان معادل دو سال کاری برای بالگردها است. بالا بودن ساعات پروازی بالگردها باعث فرسوده شدن آنها شده است.

دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر با بیان اینکه بالگردها نیاز به قطعه دارند، گفت: ما با صلیب سرخ برای تامین این قطعات وارد مذاکره شده‌ایم تا از پول‌های خارجی که به ما کمک شده است و اجازه ورود ندارد، قطعه برای بالگردها وارد کنیم البته این موضوع هم مشکلات مربوط به خود را دارد.

پیروی خاطرنشان کرد: ما در خصوص بالگردهایی که توسط بلوک غرب ساخته می‌شوند، هم در زمینه واردات قطعات و هم در زمینه تبادل مالی مشکل داریم، اما برای ورود قطعات بالگردهایی که توسط بلوک شرق ساخته می‌شوند مشکلی نداریم، البته برای تبادل مالی نیز در این مورد مشکلاتی وجود دارد. البته اکثر بالگردهای ما شرقی هستند.

وی ادامه داد: البته در حال عادی و در شرایط غیربحران مشکل خاصی از نظر بالگرد نداریم، اما در شرایط بحران ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز