خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در واکنش به حکم الزام استخدام بورسیه‌ها:

رییس دانشگاه نمی‌تواند سرخود کسی را در هیات علمی جذب کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۸۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به حکم الزام استخدام تعدادی از بورسیه ها گفت: این افراد باید تلاش کنند، نظر هیات جذب را جلب کنند، نه اینکه علیه رییس دانشگاه شکایت کنند.

 منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات رییس دانشگاه تربیت مدرس، مبنی بر اینکه این دانشگاه حدود ۱۸ پرونده بورسیه در دیوان عدالت اداری داشت که ۱۱ مورد آن منجر به حکم الزام شد. آیا شما اطلاعی دارید چند نفر از پرونده بورسیه ها پس از طی مراحل حقوقی در دیوان و بر مبنای احکام صادره جذب دانشگاه‌ها شدند؟ گفت: در خصوص جذب پرونده بورسیه‌ها دو مطلب وجود دارد. ابتدا اینکه استخدام این افراد در اختیار رییس دانشگاه نیست و این اشتباهی است که الان وجود دارد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که رییس دانشگاه اجازه ندارد، بدون نظر هیات جذب عضوی را در هیات علمی دانشگاه استخدام کند. البته رییس دانشگاه در هیات جذب یک نفر است و یک رای دارد، لذا چون استخدام هیات علمی بدون نظر هیات جذب میسر نیست، پس این امر به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

غلامی بیان کرد: بعضی از آن افراد مشکل‌شان در همین قسمت است وگرنه تعداد زیادی آمدند و استخدام شدند. اصلا مساله بورسیه‌ها نیست، بلکه مساله افرادی است که ممکن است هیات جذب به هر دلیلی وی  را تایید نکرده باشند از این رو باید تلاش کنند، نظر هیات جذب را جلب کنند، نه اینکه خدایی ناکرده برعلیه رییس دانشگاه شکایت کنند، زیرا رییس دانشگاه هم اجازه ندارد، سرخود کسی را استخدام کند.  

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به مشکلات تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر نداشتن استاد راهنما طی چهار ترم و اخذ نیمی از شهریه آنها توسط دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر در این زمینه حضور ذهن ندارم، بعد از کسب اطلاعات  در خصوص آن پاسخ خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز