خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد:

پیش‌بینی حضور 3 میلیونی زائران در مراسم اربعین

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۵۷۵

وزیر کشور از پیش‌بینی حضور 3 میلیونی زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ستاد اربعین در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه اصلی ستاد اربعین بود که همه دستگاه‌ها گزارشی از عملکرد خودشان را در خصوص اقدامات لازم برای برگزاری پیاده‌روی اربعین ارائه کردند.

وی با بیان اینکه 14 کمیته در این ستاد نقش‌آفرین هستند، ادامه داد: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید، پیش‌بینی ما این است که بیش از 3 میلیون زائر برای مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنند تا پیش از این ما تجربه 2.5 میلیون زائر را در سال 96 داشته‌ایم. در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی ما برای پذیرایی از 3 میلیون زائر انجام شده و بر همین اساس برای پخت 164 میلیون وعده غذایی برنامه‌ریزی شده است. همچنین قرار است 2600 موکب برپا شود و ما تلاش کرده‌ایم تا خدمات را افزایش دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بازه زمانی خدمات‌رسانی را پنج روز اضافه کرده‌ایم، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های ما همیشه در مراسم پیاده‌روی اربعین موضوع حمل و نقل زائران بوده و امسال نیز بحث حمل و نقل زائران از اولویت‌های ما است. برای همین از ظرفیت‌های قطار، هواپیما و ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم و 12هزار اتوبوس و کامیون را برای تردد مسافران و بار در نظر گرفته‌ایم.

رحمانی فضلی با اشاره به تامین امنیت در مرزهای غربی کشور گفت: امنیت اساسی‌ترین مسئله است از همین روی پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت در مرزها صورت گرفته و نیروهای ما در مرزهای ایران و نیروهای عراق نیز در مرزهای عراق در حال آماده‌باش هستند. همچنین استانداران مرزی و مرزبانان دیدارهایی با همتایانشان در عراق خواهند داشت. تلاش ما این است که با هماهنگی مطلوب، خدمات بهتری را نسبت به گذشته به زائران ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: محور اصلی تمامی خدمات در ایام اربعین، مردم هستند و کمک‌های دولتی تنها برای ساخت امور زیرساختی استفاده می‌شود و موضوعاتی مانند پذیرایی، بهداشت و غیره توسط مردم هزینه می‌شود. اربعین یک مراسم مردمی، فرهنگی و اعتقادی مانند تاسوعا و عاشورا است ما نیز به مردم توصیه می‌کنیم که به اطلاعیه‌هایی که از سوی ستاد اربعین اعلام می‌شود توجه داشته باشید و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته اربعین باشکوهی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز