خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

آموزش باید از طریق اقناع صورت گیرد/ امر و نهی کردن در کودکی باعث طغیان در نوجوانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۵۲۴

علیرضا محجوب در «آیین بازگشایی مدارس» در بین دانش‌آموزان پیش دبستانی مهد قرآنی هدهد حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی) در آیین بازگشایی مدارس در کنار دانش‌آموزان پیش دبستانی حضور یافته و ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، تربیت قرآنی را پایه پرورش فکری دانش‌آموزان دانست.

محجوب تصریح کرد: امیدوارم که امسال برای دانش‌آموزان و معلمان سال بهتری نسبت به سال قبل باشد و فرزندان این مرز و بوم به کمک پدران و مادران به بهترین شکل مورد تربیت قرار بگیرند.

او ادامه داد: پرورش و تربیت شایسته، مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش معلمان قرار دارد و از معلمان می‌خواهم بر پایه آموزه‌های قرآن کریم و تعالیم دینی به پرورش شاگردان خود بپردازند.

محجوب با اشاره به اینکه نباید بچه‌ها بدون آموزش رها شوند، گفت: بدترین نحوه رویارویی با کودکان این است که با امر و نهی کردن، از آنها بخواهیم رفتار ما را تقلید کنند.  رابطه والدین با فرزندان باید دوستانه باشد نه از جایگاه ولی و طرف تنبیه.

وی ادامه داد: امر و نهی کردن در کودکی در نهایت باعث طغیان و سرکشی در نوجوانی می‌شود. از همین منظر آموزش و یادگیری باید در محیط های اجتماعی و از طریق اقناع صورت گیرد.

محجوب گفت: لازم است والدین اوقاتی را برای بردن کودکان به موزه،کتابخانه، پارک و...اختصاص دهند چرا که این مساله می‌تواند در رفتار شخصی،زندگی شغلی و اجتماعی آنها در آینده موثر باشد.

وی خواستار برگزاری جلسات منظم بین والدین با روانشناسان مهد کودک هدهد شد و گفت: مربیان و والدین باید در کنار یکدیگر و با برنامه منظم در راستای شکوفا کردن ظرفیت ذهنی نونهالانشان تلاش کنند.

محجوب با اشاره به اینکه مهدکودک قرآنی هدهد از برنامه های کلی و کلان آموزش و پرورش تبعیت می‌کند، اظهار داشت: برای ورود به جامعه سودمندترین و مناسب‌ترین مقدمه برای کودکان آشنایی با قرآن است و از این منظر آموزش سوره‌های کوچک قرانی را در کنار سایر آموزش‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز