خبرگزاری کار ایران

حناچی:

اقتدار امروز ما مدیون رزمندگان و شهدای دوران جنگ است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۹۳

شهردار تهران در آیین نهمین زنگ دانش آموز شهید گفت: اگر امروز کشور سربلند است ریشه در روزهای دفاع مقدس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم نهمین زنگ دانش آموز شهید که در بهشت زهرا (س)برگزار شد، گفت: آغاز سال تحصیلی مقارن با ایام محرم، و مانند هر سال یادآور سال‌های دفاع مقدس است.

وی  به بیان سه خاطره از این دوران پرداخت و گفت: اولین خاطره مربوط به زمانی است که خودم دانش آموز بودم و سال های آخر دبیرستان را می گذراندم.در روز یکشنبه شهریور ۵۹ که اولین حمله رسمی به ایران آغاز شد. هواپیمای عراقی فرودگاه مهرآباد را مورد حمله قرارداد. هواپیمای عراقی آنقدر در سر چهارراه نواب به سطح زمین نزدیک بود که می توانستیم خلبان را هم ببینیم.

شهردار تهران افزود: دومین خاطره مربوط به روز اعلام سقوط خرمشهر بود. بیش از دو ماه از مقاومت می گذشت و آن روز بسیار غم انگیز بود. سال ها گذشت و رزمندگان ما این روزها را به روزهای شیرین تبدیل کردند و تجربیاتی در این زمینه به وجود آمده که بین همه دانش آموزان نقش اصلی دارد‌.

حناچی تصریح کرد: خاطره سوم مربوط به یک دانش آموز راننده با سن حدودا ۱۳سال به نام محمد لدرچی است. به حدی در رانندگی با لدر مهارت داشت که به او لدرچی می گفتند.

وی با بیان اینکه جنگ ما دفاع دربرابر همسایگانمان بود تصریح کرد: صدام مستقیم با ما می جنگید، کویت، امارات و مصر غیر مستقیم با ما وارد جنگ شده بودند و ما تنها با صدام نجنگیدیم.

حناچی افزود: اگر امروز شرافت و اقتداری داریم مربوط به کسانی است که آن زمان نقش آفرینی کردند و تلاش رزمندگان جوان آن دوران است.

وی گفت: بچه های ما آنچنان  اعتمادبه نفسی پیدا کردند که هیچ غیرممکنی برای آنها ممکن نبود.و اگر امروز کشور سربلند است ریشه در آن روزها دارد.

شهردار تهران در پایان افزود: در خاتمه یادی می کنم از امام شهدا و تقاضای صبر و اجر برای مادران شهدا و آرزوی سلامت برای رهبر معظم انقلاب دارم که این شرایط سخت را رهبری می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز