خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس جمهور:

"وقف" میراث بسیار ارزشمندی برای کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۶۷

مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف کشور در هنرستان موقوفه دخترانه متقین (ایتام) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این مراسم عنوان کرد: هفته دفاع مقدس از یادگارهای تاریخ کشور ماست که توانسته این کشور را از همه جهت ضمانت کند. متاسفانه برخی از کشورهای منطقه و قدرتمند ظاهرا ذهن فراموشکاری دارند و نمی فمهند که این کشور و این انقلاب با رهبری مقام معظم رهبری چگونه در دوره‌های مختلف توانست انسجام خود را حفظ و مکر دشمن را بی ثمر کند.

وی ادامه داد: قدرت و وحدت مردم کشور ما نشان داده مکر آمریکا مکر بسیار سستی است و نمی‌تواند استحکام این نظام را تحت شعاع قرار دهد. دوره مدرسه دوره  بحث چرایی، سوال و پرسش است و دانش‌آموزان می‌خواهند در این دوره پاسخ چرایی‌های خود را بدانند و این مرحله یک دگردیسی مهم در دوره اجتماعی و زندگانی شما دانش‌آموزان است. از این رو فرصت غنیمتی است تا به پاسخ سوالاتی که برای آینده و زندگی است دست پیدا کنیم‌. دستیابی به این پاسخ‌ها نه از راه احساس بلکه از راه علم است و مدرسه محل دستیابی به پاسخ سوالات است.

 مشاور رییس جمهور گفت: ورود به تار  و پود انسان و کشف توانمندی‌های انسان‌ها مهم است از این رو باید کشف استعداد‌ها مبنای کشور باشد‌. همچنین باید سیستم و نظام را بر اساس کشف استعدادها قرار دهیم. زیرا ما با انسان‌هایی رو به رو هستیم که توانمندی‌های خاص خود را دارند. اگر روی استعدادها کار شود آینده کشور نیز به خوبی رقم خواهد خورد. کشور ما بعضا به استعدادها کمتر توجه کرده است شاید اگر می‌شد که ظرفیت انسان‌ها را بهتر شناخت جامعه موفق‌تری می‌داشتیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد یاد آور شد: معلمان و مربیان ما از نخبگان این کشور هستند. کسی که به طور حقیقی نکته‌ای به انسان می‌آموزد آن شخص را بنده خود قرار داده است‌.

وی تصریح کرد: سیستم وقف و ارائه امکانات در جهت اهداف مشخص یک میراث بسیار ارزشمند است که در کشور ما وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز