خبرگزاری کار ایران

سردار کارگر:

نقش زنان در دفاع مقدس مغفول مانده است/نامگذاری برخی خیابان‌ها در سطح شهر به نام بانوان شهید

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۶۲

رییس بنیاد حفظ و آثار و نشر دفاع مقدس گفت:موضوع نامگذاری تابلوها تحت واژه «شهیده» برای بانوان شهید در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار بهمن کارگر در جریان یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر گفت: در آغازین روز از سی و همین سالگرد پیروزی دفاع مقدس در خدمت نمایندگان مردم شهید پرور تهران هستم و از همه اعضای شورای شهر تشکر می کنم.

وی افزود: شهر تهران با ۳۳ هزار و ۱۸۸ شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده مفتخر است که نام ام القرای اسلام و ایران را داشته باشد.

 وی در بخشی از صحبت هایش به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش زنان در دفاع مقدس مغفول واقع شده است. بیش از ۵۰ درصد زنان در دفاع مقدس نقش داشتند.

کارگر افزود: تذکر خانم امانی درباره نامگذاری خیابان ها و معابر به نام زنان به جا است و آن را پیگیری می کنیم که موضوع نامگذاری تابلوها تحت واژه شهیده برای بانوان شهید در دستور کار قرار بگیرد.

سردار کارگر با اشاره به حضور شهروندان تهرانی در مراسم تشییع پیکر 135 شهید غواص سالهای دفاع مقدس در سال 97 و همچنین 150 شهید گمنام طی ماه‌های گذشته اظهار داشت: تهران نقطه کانونی نمادهای مرتبط با مقاومت است و همین مسئله می‌تواند جوانان ایرانی را به آینده امیدوار کند.

وی افزود: در حالی که همه اقشار، اقوام و گرایش‌های سیاسی حامی دفاع مقدس و شهدا هستند و یکی از سیاست‌های اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جلوگیری از جهت‌گیریهای سیاسی و جناحی در این خصوص است.

سردار کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس کلید وحدت در شهر تهران و کشور ایران است، افزود: شهدا حلقه وصل دوستداران امام، انقلاب اسلامی و ایران هستند.

وی همچنین در خصوص موضوع حذف نام شهدا از تابلوهای سطح شهر اظهار داشت: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم در آینده با هوشیاری بیشتر شاهد تکرار این دست اتفاقات نباشیم.

سردار کارگر در خصوص شوراهای ترویجی در شهرداری تهران نیز گفت: در گذشته این شوراها با روحیه جهادی، مقاومت و شهادت در شهرداری تهران تشکیل می‌شدند اما هم‌اکنون یک سال است که این جلسات در شهرداری تهران برگزار نمی‌شود و از شورای شهر خواهشمندم تا مجددا نسبت به برگزاری این جلسات توجه ویژه داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص موزه‌های دفاع مقدس نیز گفت: هم‌اکنون 15 موزه دفاع مقدس در سراسر کشور وجود دارد، 6 موزه آماده افتتاح می‌باشند و در ابتدای سال 99 در مجموع 21 موزه دفاع مقدس در سراسر کشور خواهیم داشت.

سردار کارگر تصریح کرد: در شهر تهران در گذشته روزانه 300 نفر از موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید می‌کردند که این عدد امروز به 1000 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین به نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: این نمایشگاه با بیش از 1000 دستاورد برگزار شد و تلاش می‌کنیم در سال جدید در موضوع دفاع مقدس 500 برنامه محوری و 1200 برنامه استانی و 10 هزار برنامه در سطح شهرها و روستاها را اجرایی کنیم.

وی در ادامه افزود: در سال 93 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس 700 عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس داشته است که طی چهار سال این تعداد را به بیش از 4000 عنوان رساندیم.

سردار کارگر در ادامه توضیحاتی در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور داد و گفت: در سال گذشته 7 میلیون نفر از مردم به مناطق راهیان نور اعزام شدند. این در حالی است که بیش از 70 درصد اعزام‌شدگان به مناطق راهیان نور بین 15 تا 30 سال سن داشتند که در دوران دفاع مقدس و جنگ به دنبال نیامده بودند. این مسئله نشان می‌دهد که ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس موفق عمل کرده‌ایم.

سردار کارگر در پایان با اشاره به افتتاح اولین نمایشگاه بزرگ پهپادهای ساقط شده توسط جمهوری اسلامی با حضور فرمانده کل سپاه گفت: به زودی نمایشگاهی برای نمایش آثار به غنیمت گرفته شده از داعش نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز