خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

کاهش دما و بارش باران در مناطق شمالی و غربی کشور/هوای تهران از فردا خنک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۱۶

یک کارشناس هواشناسی از کاهش دما و بارش باران در مناطق شمالی و غربی کشور تا روز سه‌شنبه خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: از عصر امروز با شمالی شدن جریانات روبه دریا بارش باران و کاهش نسبی دما را در سواحل شمالی کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همچنین کاهش دما در مناطق غربی کشور شامل استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی از عصر امروز پیش‌بینی می‌شود. در روز یکشنبه ۳۱ شهریور نیز تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی و غربی گزارش می‌شود. همچنین در شمال البرز، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی رگبار رعد و برق همراه با کاهش نسبی دما گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین در روز یکشنبه استان‌های گیلان و مازندران فردا بارش‌های شدید پیش‌بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها مواج بودن دریا و مه‌گرفتگی در جاده پیش‌بینی می‌شود. همچنین دما در این مناطق بین ۷ تا ۱۲ درجه است.

رفیعی با بیان اینکه در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه بارش‌های پراکنده در استان‌های گیلان و اردبیل گزارش شده است، تصریح کرد: از روز دوشنبه آسمان بیشتر مناطق کشور صاف می‌شود. همچنین افزایش نسبی دما از روز چهارشنبه در کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وزش باد در شرق کشور گفت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد و گرد و غبار در مناطق شرق کشور به ویژه زابل افزایش می‌یابد و وقوع پدیده گرد و غبار در این مناطق گزارش می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی دریا از اواخر امشب و تمام روز یکشنبه مواج گزارش شده است و از شنا کردن در دریا و تردد قایق‌های تفریحی در دریا ممانعت می‌شود.

رفیعی درباره وضعیت آب و هوا در تهران نیز گفت: دمای تهران امروز ۳۶ درجه است و آسمان تهران صاف همراه با وزش باد ملایم است. از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه نیز دمای تهران خنک می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز