خبرگزاری کار ایران

تصویب مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۰۷۱

اعضای شورای شهر تهران اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران را در راستای رونق تولید ملی و حمایت از صاحبان کالا به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی مورد بررسی قرار گرفت.

 محمدجواد حق شناس درباره این لایحه اظهار داشت: این اصلاحیه در جهت حضور صاحبان کالا و تبلیغات در راستای رونق تولید ملی و حضور مستقیم برای استفاده از تبلیغات محیطی شهر ارائه شده است.

وی با اشاره به وظایف سازمان زیباسازی در این راستا افزود: سازمان زیباسازی موظف است شرایط و زمینه را برای رقابت آزاد و قانونمند بین صاحبان نام و نشان تجاری و شرکت‌های تبلیغاتی مجاز و واجد صلاحیت فراهم کند. همچنین این سازمان موظف است به منظور کسب سهمی از بازار تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی با رعایت قوانین، شیوه نامه‌ای را تا شش ماه آینده تدوین و به شورای شهر ارائه دهد.

حق شناس با بیان اینکه این لایحه موجب فراهم شدن شرایطی برای صاحبان کالا و خدمات می شود افزود: به واسطه آن صاحبان کالا و خدمات می توانند با استفاده از یکی از ابزارهای تبلیغاتی شهرداری کارهای خود را تبلیغ کنند.

در ادامه بررسی این لایحه پیشنهادی  میرلوحی مبنی بر افزوده شدن شرکت‌های تبلیغاتی دارای رتبه ۴  به این آئین‌نامه مطرح شد.

برزین ضرغامی٬ رئیس سازمان زیباسازی در خصوص این لایحه اظهار داشت: ۷۰ درصد تابلوهای تبلیغاتی کشور در تهران است و ۲۰۰۰ شرکت و کانون تبلیغاتی در تهران وجود دارند که ۸۰ درصد این شرکت‌ها کاغذی هستند.

وی افزود: این شرکت‌ها به رغم آنکه در مناقصات شرکت می‌کنند و برنده نیز می‌شوند اما نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و به همین دلیل تعداد زیادی پرونده قضایی مفتوح در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های تبلیغاتی از رتبه یک تا سه امکان حضور در مناقصات را دارند تصریح کرد: اضافه شدن شرکت‌های  رتبه‌های ۴  ممکن است مشکلات را بدتر کند، زیرا نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند.

 وی افزود: پرونده های قضایی در خصوص این شرکت ها زیاد است و این پرونده ها برای سازمان زیباسازی پول ساز نبوده است.

در  نهایت پیشنهاد میرلوحی مبنی بر اضافه شدن شرکت‌های تبلیغاتی دارای رتبه ۴ که بر اساس نظام ارزشگذاری اداره ارشاد تهران فعال هستند به آیین نامه پیشنهادی، با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز