خبرگزاری کار ایران

تلاش برای افزایش رقم صادرات تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۴۸۳

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: رقم صادرات تجهیزات پزشکی در سال گذشته ۲۷ میلیون دلار بوده است و امیدواریم بتوانیم این رقم را در سال جاری افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، سید حسین صفوی (مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو)  در جلسه بازدید وزیر بهداشت اندونزی از شوروم صادراتی و خط تولید شرکت پویندگان راه سعادت با اشاره به جایگاه رگولاتوری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: بازار واردات تجهیزات پزشکی در ایران به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می رسد که بازار بزرگی محسوب می شود و ما می توانیم در زمینه اشتراک‌ دانش و تکنولوژی با کشور اندونزی همکاری دوجانبه داشته باشیم.
وی با اشاره به مراحل ثبت کالاهای وارداتی تجیزات پزشکی گفت: پس از ثبت نمایندگی خارجی، در مرحله اول تمامی قطعات تولید شده در کشور خارجی مراحل قانونی را سپری کنند و در مرحله بعدی، محصولات کیفیت سنجی شده و گواهی بین المللی آنها از جمله CE و FDA بررسی فنی شده و در مرحله سوم در کمیسیون های قیمت گذاری، تعیین نرخ می شوند.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از کارخانه های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و محصولات خود را به کشورهای متعدد صادر می کنند.
وی با اشاره به وجود زمینه های همکاری بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی بین دو کشور، عنوان کرد: وزارت بهداشت ایران علاقمند به توسعه همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی به اندونزی و بالعکس است و درمورد محصولاتی که در ایران تولید نداریم در بحث انتقال تکنولوژی از اندونزی به ایران آماده همکاری هستیم.

صفوی تصریح کرد: در جلسات با مسئولان کشور اندونزی و در برنامه عملیاتی که با آن ها در حال تدوین داریم، حاضریم زمینه بیشتر فعالیت و انتقال تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم.

بنا بر اعلام وبدا، لازم به ذکر است، هم اکنون تعدادی از تجهیزات پزشکی ساخت ایران از جمله مانتیورهای علائم حیاتی، تخت اتاق عمل، انکوباتور و الکتروکوتر به اندونزی صادر می شوند و در جریان بازدید وزیر بهداشت اندونزی از خط تولید شرکت پویندگان راه سعادت، تعدادی از محصولات تجهیزات پزشکی صادراتی دیگر نیز در قالب شوروم صادراتی ارائه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز