خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

افزایش اختیارات استانداران از سوی دولت در حال پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۹۲۳

وزیر کشور گفت: وجود ۱۵ کشور در همسایگی ایران فضای بسیار مناسبی برای توسعه تبادلات و مراودات اقتصادی ایجاد کرده که لازمه تحقق آن واگذاری برخی اختیارات به استان‌هاست.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امشب در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان‌رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اختیاراتی از قبل توسط هیات‌دولت به استان‌ها واگذار شده اما با توجه به اشتیاق استانداران بر تاثیرگذاری بیشتر در شرایط تحریم این اختیارات ناکافی به نظر می‌رسد.

وی اظهار داشت: کشورهای همسایه ایران دارای ظرفیت‌های بسیار هستند که سال‌های گذشته نسبت به توسعه همکاری‌های اقتصادی با آنها کم‌کاری کرده‌ایم و حتی نتوانسته‌ایم پروازهای مستقیم با شهرهای آنها برقرار کنیم. در صورتی که به استانداران بویژه استان‌های مرزی اختیارات بیشتری داده شود، استانداران قدرت عمل و تصمیم‌گیری سریع پیدا می‌کنند لذا افزایش اختیارات از سوی دولت در حال پیگیری است. برای افزایش اختیارات استان‌ها، همراهی مجلس و قوه‌قضائیه با دولت را در قالب ستاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه‌قوه داریم که در افزایش سرعت تصمیم گیری و کیفیت کار و پیشبرد امور بسیار موثر است.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: به‌دنبال این هستیم که برای هر استان یک شورای مشورتی توسعه با دست‌کم ۱۱ عضو از بزرگان تولید و افراد دارای تجربه اجرایی از همان استان در وزارت‌کشور تشکیل دهیم تا این شورا بتواند حلقه‌های استانی و شهرستانی خود را تشکیل و در رفع مشکلات استان موثر واقع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز